سامسونگشیائومی

با ISOCELL HPX، نسل سوم سنسور 200 مگاپیسکسلی سامسونگ و اولین گوشی شیائومی با آن بیشتر آشنا شوید.

سامسونگ عصر امروز پرده از سنسور ISOCELL HPX برداشت. به ظاهر همکاری سامسونگ و شیائومی به بالاترین حد خود در چند سال اخیر رسیده است، چون غول کره ای و چینی دنیای تکنولوژی با همکاری یکدیگر، حالا دست به معرفی جدیدترین سنسور دوربین 200 مگاپیکسلی دنیا زده اند! سامسونگ پیش از این پرده از 2 سنسور 200 مگاپیکسلی با نام های HP1 و HP3 برداشته بود، که پیشتر شاهد بهره گیری از سنسور HP1 در گوشی Xiaomi 12T Pro بودیم. حال سومین نسل از این سنسور خارق العاده قرار است بر روی سری گوشی های محبوب ردمی نوت به کار گرفته شود.

ظهر امروز طی خبری اعلام کردیم شیائومی قصد دارد در گوشی +Redmi Note 12 Pro از سنسور HPX بهره بگیرد. این سنسور سایز پیکسلی 0.56 میکرونی را به دست میدهد، که باعث میشود ابعاد سنسور تا 20 درصد کوچکتر شده و به این ترتیب شاهد گوشی هایی با دوربین 200 مگاپیکسلی با قطر کمتری باشیم. این سنسور از فناوری پیشرفته سامسونگ موسوم به DTI (یا Deep Trench Isolation) بهره میبرد، که علاوه بر بررسی تک تک پیکسل های شکار شده، میزان حساسیت را بالا میبرد و به این ترتیب عکس هایی فوق العاده شفاف خواهیم داشت.

گوشی +Redmi Note 12 Pro اولین گوشی شیائومی با سنسور ISOCELL HPX
گوشی +Redmi Note 12 Pro اولین گوشی شیائومی با سنسور ISOCELL HPX

به لطف فناوری Super QPD نیز، این سنسور توانایی دقیق ترین و سریعترین سیستم فوکوس خودکار دنیا را دارد! این سنسور از تکنولوژی Tetra pixel (یا ادغام 16 پیکسل در 1 پیکسل) بهره میبرد. این موضوع باعث میشود کاربر بتواند در نور بسیار کم تصاویر بسیار روشنی را به ثبت برساند. همچنین، تحت شرایط نوری خاص، این سنسور توانایی جابجایی بین 3 حالت نوری مختلف را بسته به محیط دارد. در نور عادی عکس های شکار شده پیکسل هایی 0.56 میکرونی خواهند داشت، اما در محیط های کم نور، پیکسل ها به 1.12 میکرون و نهایتاً 2.24 میکرون میرسند.

به زبان ساده تر، کاربر میتواند به صورت خودکار یا دستی بین 3 حالت 200 مگاپیکسلی، 50 مگاپیکسلی و 12.5 مگاپیکسلی جابجا شود. در حالت 200 مگاپیکسلی شفاف ترین عکس ها به ثبت میرسند، در حالت 50 مگاپیکسلی برای درک بهتر نور سایز پیکسل ها 2 برابر میشود و در کم نورترین حالت ممکن، 16 پیکسل در 1 پیکسل ادغام شده و نهایتاً تصاویری با پیکسل های 2.24 میکرونی به ثبت میرسد. بر اساس بیانیه رسمی غول کره ای، به مدد تکنولوژی مذکور، این سنسور حتی در کم نورترین شرایط ممکن نیز تصاویری به شدت واضح را به ثبت میرساند.

در بخش فیلمبرداری، این سنسور توانایی ثبت ویدئوهایی حدأکثر با رزلوشن 8K و نرخ 30 فریم بر ثانیه را دارد. همچنین، به لطف تکنولوژی های توسعه یافته در خانه (کُره)، این سنسور توانایی پشتیبانی از سیستم Dual HDR را در ویدئوهای 4K و FHD دارد. در توضیح این موضوع گفته شده است که سنسور مورد بحث در زمان واحد دست به کسب اطلاعاتی 3 گانه از منبع نور با حساسیت های کم، متوسط و زیاد میزند و نهایتاً با ادغام آنها، تصاویری خارق العاده به دست میدهد! این سنسور همچنین توانایی پردازش بیش از 4 تریلیون اطلاعات (عمق رنگ 14 بیتی) را دارد، که 64 بار از سنسور HP3 (با رنگ های 12 بیتی) بیشتر است.

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا