سایر برندهاکوآلکام

اولین اطلاعات درباره چیپست شبه پرچمدار Snapdragon 7 Gen 2 به بیرون درز پیدا کرد.

کوآلکام اواسط سال جاری میلادی پرده از چیپست Snapdragon 7 Gen 1 برداشت و برای اولین بار، شاهد بهره گیری از این چیپست در گوشی Xiaomi CIVI 2 بودیم. حال گزارش رسیده است که غول نیمه هادی آمریکایی در حال کار بر روی نسخه بهینه شده این چیپست با اسم رمز SM7475 میباشد. هنوز درباره نام این چیپست اتفاق نظر وجود ندارد. برخی میگویند این چیپست ممکن است Snapdragon 7+ Gen 1 نام بگیرد؛ برخی دیگر نیز میگویند این چیپست با نام تجاری Snapdragon 7 Gen 2 معرفی خواهد شد.

اما چیزی که از نامگذاری این چیپست مهمتر است، آرایش هسته های آن میباشد. بر اساس گزارشات واصله موثق، این چیپست اولین سیستم روی یک چیپ شبه پرچمدار کوآلکام از سری 7 است که به 3 خوشه با یک هسته اعلا مجهز خواهد شد. اینطور که گفته میشود این چیپست به 1 هسته اعلا (پلاتینیوم)، 3 هسته بزرگ (طلایی) و 4 هسته متوسط (نقره ای) مجهز خواهد شد. پیش از این آرایش مذکور را تنها برای چیپست های سوپر پرچمدار سری 8 کوآلکام دیده بودیم.

در باب فرکانس هسته، گفته میشود هسته اعلای این چیپست به فرکانس 2.8 گیگاهرتز، هسته های طلایی به فرکانس 2.4 گیگاهرتز و هسته های نقره ای به حدأقل فرکانس 1.8 گیگاهرتز مجهز خواهند شد. درباره نوع هسته ها نیز گفته میشود هسته اعلای این چیپست احتمالاً Cortex A715 خواهد بود و هسته های طلایی و نقره ای آن از نوع Cortex A510 خواهند بود. هنوز تاریخ معرفی این چیپست مشخص نیست، اما شایعات میگویند ممکن است در مراسم ماه آینده (Qualcomm’s Snapdragon Summit) در کنار چیپست اسنپدراگون 8 نسل 2 معرفی شود.

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا