سایر برندهاگوگل

مشخصات پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو بصورت کامل لو رفت!

جای تعجبی هم ندارد! تا به امروز هم شایعات و خبرهای موثق زیادی از مشخصات پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو منتشر شده بود و حالا که به رونمایی این گوشی ها نزدیک شده ایم، انتظار این اتفاق را نیز داشتیم. این اطلاعات از صفحه محصولی که در Carphone Warehouse منتشر شده بود، بیرون آمده است. البته در حال حاضر صفحه محصول در این وبسایت در دسترس نیست. در ادامه این مطلب به تمامی مشخصات دو گوشی پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو گوگل اشاره خواهد شد که قرار است به روزی رونمایی شوند‍!

بیشتر بخوانید : تاریخ معرفی رسمی پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو توسط گوگل مشخص شد.

ابتدا با مشخصات پیکسل 6 پرو آغاز می کنیم. این گوشی از اولین تراشه اختصاصی ساخته شده توسط گوگل بهره می برد. این اولین تراشه یکپارچه گوگل است که با نام Google Tensor شناخته می شود. گفته می شود این تراشه از یک قطعه سخت افزاری اختصاصی برای هوش مصنوعی بهره می برد که سبب می شود تا عملکرد دستگاه در بخش های مختلف سرعت بیشتری داشته باشد. بنابر ادعای گوگل این تراشه حدود 80 درصد سریع تر از پیکسل 5 خواهد بود که از تراشه اسنپدراگون 765G بهره می برد.

در بخش دوربین شاهد یک سنسور 50 مگاپیکسلی بعنوان دوربین اصلی هستیم که به نظر می رسد قرار است بهترین دوربین در بین گوشی های گوگل تابه امروز باشد. این سنسور نسبت به سنسور پیکسل 5 می تواند تصاویری با 150 درصد نور بیشتر را ثبت کند که یعنی شاهد عملکرد خوبی در نور کم و حالت شب خواهیم بود.

همچنین لنز تله هم به ماژول دوربین برگشته است و زوم اپتیکال 4 برابر را در دسترس کاربر قرار می دهد. این زوم می تواند در حالت دیجیتال تا 20 برابر هم برود که به Super Res Zoom مشهور خواهد بود. مشخصات زیادی از لنز فوق عریض در دسترس نیست، بجز اینکه در پشت این لنز از یک سنسور 12 مگاپیکسلی بهره گرفته شده است. دوربین سلفی هم قرار به نوعی عریض باشد و تا زاویه دید 94 درجه را به خوبی پوشش دهد. این دامنه دید در واقع در حالت RAW و قبل از تصحیح لنز می باشد.

با پیکسل های جدید قرار است امکانی با نام Magic Eraser معرفی شود که در ادامه به توضیح درباره آن خواهیم پرداخت. Magic Eraser در واقع یک ابزار بر پایه هوش مصنوعی است که به کمک آن خواهید توانست افراد یا اشیاء اضافه را از عکس هایتان حذف کنید! این امکان در زمان عکاسی در مکان های شلوغ بسیار کاربردی خواهد بود! همچنین قابلیت Face Unblur نیز وجود دارد که با بازیابی چهره سوژه ، عکس های تار را نجات می دهد.

پیکسل 6 پرو از شارژر 30 واتی USB-C پشتیبانی خواهد کرد که 50 درصد ظرفیت باتری را در 30 دقیقه شارژ خواهد کرد.همچنین در بخش باتری امکان شارژ سریع بیسیم 23 و شارژ معکوس نیز وجود دارد.

صفحه نمایش این گوشی نیز یک پنل LTPO OLED با ابعاد 6.7 اینچ خواهد بود که میزبان رفرش ریت متغیر 10 هرتز تا 120 هرتز خواهد بود. صفحه نمایش این گوشی توسط Gorilla Glass Victus محافظت خواهد شد. گوگل برای پیکسل 6 پرو گواهی IP68 به معنی مقاوم در برابر آب و گرد و غبار را دریافت کرده است.

در بخش امکانات نرم افزاری می توان به پشتیبانی نرم افزاری 5 ساله گوگل و امکان ترجمه به 55 زبان بصورت آفلاین اشاره کرد. شما می توانید با گرفتن دوربین به سمت یک متن آن را به سادگی ترجمه کنید. گوگل پیکسل 6 پرو به همراه اندروید 12 عرضه خواهد شد که برخی امکانات جدید اختصاصی گوگل را به همراه دارد.

در پایان نیز شاهد لوازم جانبی جدید هستیم. شارژر 30 واتی USB-C و یک استند که با نام Tthe Pixel Stand شناخته می شود و علاوه بر شارژ بیسیم می توانید از آن می توانید برای تماشای تصاویر خود از طریق google photos استفاده کنید. همچنین یک گارد شفاف هم وجود دارد که تا 30 درصد از آن از مواد پلاستیکی بازیافتی ساخته شده است.

حال زمان آن رسیده که به سراغ برادر کوچک تر یعنی پیکسل 6 برویم. این گوشی هم از همان تراشه اختصاصی گوگل بهره می برد. در این گوشی باز هم شاهد همان سنسور 50 مگاپیکسلی بعنوان دوربین اصلی و سنسور 12 مگاپیکسلی با لنز فوق عریض هستیم، اما فقدان سنسور تله در این گوشی به خوبی حس می شود.

صفحه نمایش برادر کوچک تر 6.4 اینچی از نوع OLED معمولی خواهد بود. رفرش ریت این صفحه نمایش نیز بالا خواهد بود ولی بر خلاف نسخه پرو دیگر خبری از رفرش ریت متغیر در پیکسل 6 نیست. برای محافظت از این صفحه نمایش از Gorilla Glass Victus بهره گرفته شده است و این گوشی هم گواهی IP68 را دارد.

همان لوازم جانبی به همراه پیکسل 6 استاندارد عرضه خواهد شد با این تفاوت که پیکسل 6 از شارژ بیسیم ضعیف تری (21 وات) بهره می برد.

این گوشی ها به زودی در تاریخ 19 اکتبر (27 مهرماه) رونمایی می شوند و انتظار می رود قیمت پایه آن ها از 650 یورو آغاز شود. نظر شما درباره این گوشی ها چیست؟

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا