سایر برندهامتفرقه

به لطف اشتباه سامسونگ ، TSMC حدود 70 درصد از سهم بازار چیپست ها را به دست آورد !

همانطور که قبلاً گفتیم ، در دنیای تولید نیمه هادی برای گوشی های هوشمند ، کمپانی های سامسونگ و TSMC قدرت ساخت چیپست ها را در دست دارند . حال گزارش عملکرد 3 ماهه گذشته این کمپانی ها منتشر شده است و به لطف اشتباهات سامسونگ در فناوری ساخت 4 نانومتری ، TSMC حدود 70 درصد از سهم بازار چیپست ها را به خود اختصاص داد . در واقع به صورت دقیق TSMC موفق شده است 69.9 درصد از کل سهام این بازار را از آنِ خود کند .

مؤسسه Counterpoint دلیل این برتری را فروش بسیار خوب چیپست های مدیاتک ( Dimensity 9000 و Dimensity 8000/8100 ) و عملکرد ضعیف سامسونگ در تأمین فناوری ساخت 4 نانومتری برای چیپست اسنپدراگون 8 نسل 1 میداند ، که منجر به بدنامی بسیاری از کمپانی ها ، شکست برخی محصولات و دیدگاه منفی کاربران شد . اکنون نیز با رجعت کوآلکام به فناوری ساخت 4 نانومتری این کمپانی ، به ظاهر 3 ماهه خارق العاده ای برای TSMC در پیش است .

هر چند سامسونگ چیپست های با فناوری ساخت 4 نانومتری را از دست داد ، از طرفی موفق به کسب سهام بسیار خوبی در چیپست های با فناوری ساخت 5 تا 7 نانومتری به دست آورد ؛ که البته در چیپست های اگزینوس همین کمپانی و محصولات سری A به کار گرفته شدند !!! Counterpoint اعتقاد دارد با معرفی فناوری ساخت 3 نانومتری توسط TSMC تا پایان امسال ، برتری این کمپانی به حد اعلا خواهد رسید ؛ چون هم اکنون +Dimensity 9000 مدیاتک نیز به خوبی در حال فروش است .

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا