سایر برندهاکوآلکام

قدرت به پایین رده ها می‌آید: اطلاعات جامع چیپست Snapdragon 6 Gen 1 به بیرون درز پیدا کرد.

سال گذشته کوآلکام چیپست اسنپدراگون 7 نسل 1 را در کنار اسنپدراگون 8 نسل 1 معرفی کرد. پس از چندی، امسال این کمپانی پرده از نسخه بهینه شده چیپست پرچمدار خود با نام Snapdragon 8+ Gen 1 برداشت. تمامی این چیپست ها بر اساس فناوری ساخت 4 نانومتری بنا شده‌اند، که در حال حاضر تکنولوژی برتر در زمینه چیپست‌ها می‌باشد. اما این چیپست‌ها فقط برای گوشی‌های پرچمدار و میانرده مورد استفاده قرار می‌گیرند و به دلیل قیمت بالا، وارد گوشی‌های اقتصادی نخواهند شد.

اکنون، به نظر میرسد کوآلکام در حال عوض کردن قاعده بازی می‌باشد و می‌خواهد به زودی اولین چیپست از سری 6 را برای گوشی‌های پایین رده (اقتصادی) معرفی کند. پیش از این آخرین چیپست از سری 600 کوآلکام، Snapdragon 695 بود؛ حال گفته می‌شود باید با سری مذکور خداحافظی کنیم و به سری 6 سلام بگوییم! بر اساس اطلاعات موثق به دست آمده، چیپست اسنپدراگون 6 نسل 1 بر اساس فناوری ساخت 4 نانومتری بنا خواهد شد و اسم رمز آن SM6450 می‌باشد.

Snapdragon 6 Gen 1 Specs Sheet
Snapdragon 6 Gen 1 Specs Sheet

گفته می‌شود این چیپست به هسته‌های Kyro با حدأکثر فرکانس 2.2 گیگاهرتز مجهز خواهد شد و به صورت کامل از USB 3.1 و رم های نسل 5 یا LPDDR5 تا 12 گیگابایت و فرکانس 2.750 مگاهرتز پشتیبانی خواهد کرد. در بخش فناوری‌های ارتباطی، به ظاهر این چیپست به مودم Snapdragon X62 5G با پشتیبانی از شبکه‌های mmWave و sub-6GHz مجهز خواهد شد. در بخش تصویر، گفته می‌شود این چیپست از صفحات نمایشی تا رزلوشن +FHD با نرخ نوسازی 120 هرتز پشتیبانی به عمل می‌آورد.

در بخش وایفای و بلوتوث نیز به ظاهر باید منتظر تراشه FastConnect 6700 WiFi 6E کوآلکام و بلوتوث 5.2 باشیم. در بخش دوربین نیز گفته می‌شود شرکت های گوشی سازی می‌توانند دوربینی 3 گانه با 3 سنسور 13 مگاپیکسلی، یا دوربینی 2 گانه با آرایش 16+25 مگاپیکسلی، یا یک دوربین 48 مگاپیکسلی را مورد بهره برداری قرار دهند. فیلمبرداری این چیپست نیز نهایتاً 4K HDR با نرخ 30 فریم/ثانیه و 270 یا 240 فریم/ثانیه آهسته گزارش شده است. پیش بینی می‌شود این چیپست در کنار Snapdragon 8 Gen 2 معرفی شود.

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا