کوآلکامسایر برندها

رسمی: کوآلکام از چیپست های Snapdragon 4 Gen 1 و Snapdragon 6 Gen 1 پرده برداشت.

همانطور که پیش بینی میشد، کوآلکام نهایتاً از اولین چیپست های نسل 1 سری 4 و 6 خود برداشت تا کلیه چیپست های این کمپانی، از پایین رده تا پرچمدار وارد نسل کاملاً جدیدی شوند. این چیپست ها بر اساس جدیدترین معماری ساخت کمپانی TSMC بنا شده اند و به زودی وارد گوشی های هوشمند اقتصادی و میانرده کمپانی های بزرگی چون شیائومی خواهند شد. کوآلکام میگوید اولین گوشی های مجهز به اسنپدراگون 4 نسل 1 در 3 ماهه چهارم سال جاری میلادی و اولین گوشی های مجهز به اسنپدراگون نسل 6 تا 3 ماهه اول سال 2023 روانه بازار خواهند شد.

مشخصات چیپست Snapdragon 4 Gen 1

متأسفانه کوآلکام اطلاعات دقیقی درباره هسته های این چیپست در اختیار رسانه ها قرار نداده است، اما بر اساس آنچه میدانیم، این چیپست بر اساس فناوری ساخت 6 نانومتری TSMC بنا خواهد شد و دارای 8 هسته پردازشی با نهایت قدرت 2.0 گیگاهرتز خواهد بود. همچنین، درباره چیپ گرافیکی این چیپست نیز اطلاعاتی در دسترس نیست. گفته میشود این چیپست نسبت به اسنپدراگون +480/480 حدود 15 درصد در بخش پردازش و 10 درصد در بخش گرافیک قدرتمندتر شده است.

مشخصات چیپست اسنپدراگون 4 نسل 1 کوآلکام
مشخصات چیپست اسنپدراگون 4 نسل 1 کوآلکام

گفته میشود این چیپست هم اکنون از صفحه نمایش هایی با رزلوشن +FHD و نرخ نوسازی 120 هرتز پشتیبانی به عمل می آورد. این تمام ماجرا نیست و به ظاهر کمپانی ها میتوانند صفحات نمایشی با نرخ نوسازی پویا (متغیر) را نیز به لطف قدرت این چیپست به گوشی های خود اضافه کنند. این چیپست از موتور هوش مصنوعی کوآلکام، ISP سه بانده برای کاهش نویز دوربین، پشتیبانی از سنسورهای 108 مگاپیکسلی، ارتباط 5G به لطف مودم X51 و پشتیبانی از WiFi 6 بهره میبرد. این چیپست برای اولین بار در دنیا در گوشی Redmi Note 12 5G مورد استفاده قرار گرفته است.

مشخصات چیپست Snapdragon 6 Gen 1

همچون اسنپدراگون 4 نسل 1، متأسفانه اطلاعات دقیقی درباره مشخصات این چیپست هم در دسترس نیست و تنها میدانیم بر اساس فناوری ساخت 4 نانومتری اختصاصی TSMC بنا خواهد شد و دارای 8 هسته با نهایت فرکانس 2.2 گیگاهرتز خواهد بود. کوآلکام میگوید این چیپست نسبت به نسل قبل (مرجع مقایسه مشخص نشده است، اما احتمالاً منظور اسنپدراگون 690 میباشد) حدود 35 درصد در قدرت محاسباتی و حدود 40 درصد در بخش گرافیکی ارتقا را تجربه کرده است.

مشخصات چیپست اسنپدراگون 6 نسل 1 کوآلکام
مشخصات چیپست اسنپدراگون 6 نسل 1 کوآلکام

گفته میشود این چیپست از ISP سه بانده 12 بیتی بهره میبرد، که به صورت بومی توانایی خروجی گرفتن از سنسورهای 200 مگاپیکسلی با کیفیت HDR را دارد. به ظاهر فیلمبرداری HDR نیز در منوی مشخصات این چیپست وجود دارد. به دلیل قدرت سخت افزاری بالا، این چیپست به موتور اختصاصی هوش مصنوعی نسل 7 کوآلکام مجهز خواهد شد. به این ترتیب افکت Bokeh با کیفیت خارق العاده ای پیاده میشود. این چیپست از وایفای 6E بهره میبرد و به لطف مودم نسل چهار Snapdragon X62، از شبکه های نسل 5 پشتیبانی میکند.

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا