سامسونگ

سامسونگ بصورت رسمی از گلکسی M53 5G رونمایی کرد.

سامسونگ در چند هفته اخیر میانرده های جدید خود را معرفی کرده است و حالا نوبت به گلکسی M53 5G رسیده است. این دستگاه از صفحه نمایش 6.7 اینچی  AMOLED Plus با نرخ تازه سازی تصویر 120 هرتزی و دوربین عظیم 108 مگاپیکسلی بهره می برد. اگر این مشخصات برای شما آشناست، جالب است بدانید که این گوشی نسخه ریبرند شده از گلکسی A73 5G با برخی تغییرات جزئی است. برای بررسی جزئیات و مشخصات گلکسی M53 5G در ادامه با شیائومی پارس همراه باشید.

یکی از بخش هایی که باعث تمایز گلکسی M53 5G و گلکسی A73 5G می شود، تراشه این گوشی است. سامسونگ از تراشه دایمنسیتی 900 در بطن گلکسی M53 5G استفاده کرده است در حالی که تراشه قوی ترین عضو سری A سامسونگ اسنپدراگون 778G است. هر دو تراشه معماری 6 نانومتری کمپانی TSMC را دارند اما چیدمان تراشه دایمنسیتی کمی از اسنپدراگون ضعیف تر است.

اگر قصد خرید این دستگاه را داشته باشید، تنها یک حق انتخاب در زمینه حافظه دارید، چون این دستگاه تنها با ظرفیت 128 گیگابایت و با 6 گیگابایت رم عرضه خواهد شد. اما پشتیبانی از کارت حافظه خارجی باعث شده است تا نگرانی های کاربر درباره حافظه داخلی کاهش پیدا کند.

از دیگر تغییرات مهم این دستگاه نسبت به A73 5G در بخش دوربین رخ داده است. در قاب پشتی دستگاه شاهد 4 سنسور دوربین هستیم که یکی از آن ها یک سنسور 108 مگاپیکسلی است که در پشت لنزی با f/1.8 قرار گرفته ولی از کمبود لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) رنج می برد. سایر سنسور ها متشکل از سنسور 8 مگاپیکسلی با لنز فوق عریض، 2 مگاپیکسلی ماکرو و 2 مگاپیکسلی عمق میدان است. در بخش بالایی صفحه نمایش هم شاهد یک بریدگی دایره ای شکل در بخش میانی هستیم که میزبان سنسور 32 مگاپیکسلی بعنوان دوربین سلفی است.

در بخش صفحه نمایش تغییری را شاهد نیستیم. سامسونگ در گلکسی M53 5G از یک صفحه نمایش 6.7 اینچی AMOLED Plus با رزلووشن +FHD و نرخ تازه سازی تصویر 120 هرتز استفاده کرده است. اما در زیر این صفحه نمایش خبری از سنسور اثرانگشت نیست و سامسونگ برای کاهش هزینه های تمام شده آن را به لبه کناری دستگاه انتقال داده و با دکمه پاور ادغام کرده است. اگرچه بعید است دل کسی برای سنسورهای کم کیفیت زیر صفحه نمایش در گوشی های میانرده تنگ شود.

در بطن دستگاه شاهد باتری ای 5000 میلی آمپری با پشتیبانی از شارژ سریع 25 وات هستیم. با استفاده از تراشه دایمنسیتی در این دستگاه، شاهد یک نزول دیگر نسبت به گلکسی A73 5G بودیم و آن هم در بخش اتصال وایفای است. به دلیل استفاده از این تراشه، گلکسی M53 5G از Wi-Fi 5 (ac) به جای Wi-Fi 6 بهره می برد. اما این تغییر تراشه منفعتی نیز با خود به همراه داشت و آن هم بلوتوث نسخه 5.2 به جای نسخه 5.0 بوده است.

این رونمایی در سکوت خبری انجام شده و به همین دلیل هنوز خبر موثقی از رنگ بندی و قیمت گذاری این محصول در دسترس نیست. به همین دلیل احتمالا چند روز یا چند هفته تا ارائه اطلاعات تکمیلی زمان نیاز باشد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا