اپلکنفرانس مطبوعاتی سایر برندهاکنفرانس ها

آیپد های جدید به همراه اپل واچ سری 7 معرفی شدند ؛ بررسی کامل کنفرانس اپل 23 شهریور (بخش دوم) !

اگر بخش اول بررسی کامل کنفرانس اپل را مطالعه کرده باشید، حتما می دانید که در کنار 4 آیفون جدیدی که اپل رونمایی کرد، شاهد رخداد های دیگری نیز در کنفرانسش بوده ایم. دو محصول پرطرفدار دیگری که در این کنفرانس توسط اپل رونمایی شد آیپد های جدید شامل iPad 10.2 (2021) و iPad mini 6 (2021) بود. همچنین در ادامه از نسل جدید ساعت های هوشمند خود نیز با نام Apple Watch Series 7 نیز پرده برداشت.

در این مطلب و در ادامه بخش اول آن، به بررسی سه محصول جدید نام برده در بالا، از اپل می پردازیم، با شیائومی پارس همراه باشید.

اپل واچ سری 7 :

ساعت هوشمند جدید اپل حالا اینجاست. اما دقیقا آن چیزی نیست که افشاگران از آن خبر داده بوده اند و بجای صفحه نمایش تخت مانند آیفون های 12 و 13 شاهد یک طراحی نرم تر با لبه های خمیده تر و البته صفحه نمایش بزرگ تر هستیم.

بزرگترین تغییری که در نگاه اول به چشم کاربر خواهد آمد افزایش نسبت صفحه نمایش به بدنه ساعت است که منجر به کاهش حاشیه ها و البته جذاب تر شدن طراحی محصول شده است. در نسل هفتم ساعت های هوشمند اپل حاشیه های به 1.7 میلی متر کاهش پیدا کرده که کاهشی 40 درصدی نسبت به سری 6 به حساب می آید و بسیار چشمگیر است. این کاهش حاشیه اجازه داده است تا صفحه نمایش 20 درصد بزرگ تر شود.

از نظر مقاومت نیز این ساعت شاهد پیشرفت هایی بوده است و گلس محافظ صفحه نمایش این گوشی حالا در برابر خط و خش و ضربه مقاومت بیشتری دارد. همچنین حالا از گواهی IP6X بهره می برد و مقاومت بیشتر آن در برابر گرد و خاک را به رخ می کشد.

حالا رابط کاربری این ساعت نیز از بزرگ تر شدن صفحه نمایش سود برده است و با تغییر در المان های طراحی باعث شده تا رابط کاربری جذاب تری داشته باشد. حالا متن های طولانی تری در بخش اعلان ها نمایش داده می شود و اپل واچ سری 7 از کیبورد QWERTY  برای پاسخ به متن ها بهره می برد. البته این تایپ به کمک یادگیری ماشین ساعت هوشمند انجام می شود.

اپل ادعا کرده است که با یک بار شارژ می توانید تا 18 ساعت از اپل واچ سری 7 استفاده کنید. البته افزایش سرعت 33 درصدی شارژ شدن این ساعت به لطف درگاه USB-C باعث شده این زمان قابل تحمل شود.شارژ اپل واچ سری 7 در 45 دقیقه می تواند از صفر به 80 درصد برسد.

اپل واچ سری 7 کاملا از الومینیوم بازیافتی تولید شده است و در 5 رنگ به بازار عرضه خواهد شد. به علاوه آن دو نسخه استیل ضد رنگ و تیتانیومی از این ساعت نیز به بازار عرضه خواهد شد.

در بخش پردازشی نیز قابل ذکر است تراشه اپل واچ سری 7 دقیقا همان تراشه ای است که در سری 6 استفاده شده بود. هر دو ساعت هوشمد از تراشه t8301 استفاده بهره مند هستند که در حقیقت اسم رمز تراشه S6 اپل است.

اپل واچ سری 7 پاییز امسال وارد بازار خواهد شد ولی همچنان تاریخ مشخص و دقیقی برای عرضه آن اعلام نشده است. قیمت پایه این ساعت هوشمند 399 دلار خواهد بود. اپل واچ سری 3 نیز هم چنان فروشش با قیمت 199 دلار ادامه دارد. در کنار این محصولات قیمت اپل واچ SE به 279 دلار کاهش پیدا کرده است و سری 6 نیز به اتمام خواهد رسید.

تیزر رسمی معرفی ساعت های هوشمند نسل 7 اپل را در آپارات شیائومی پارس ببینید:

 

آیپد 10.2 اینچی (2021) :

آیپد 10.2 اینچی اپل قدرت پردازشی خود را از طریق تراشه A13 اپل بهره می گیرد. اپل قول افزایش 20 درصدی راندمان نسبت به A12 را در این آیپد به کاربران داده است. ابعاد صفحه نمایش و حاشیه همچنان مثل سال گذشته دست نخورده باقی مانده اما نکته مثبت اینجاست که از اکسسوری های نسل قبلی آیپد می توانید برای این نسل هم استفاده کنید. اپل قابلیت TrueTone را به پایین رده ترین تب لت خود اضافه کرده است.

قابل بحث ترین پیشرفت این تب لت افزایش حافظه نسخه پایه این آیپد به 64 گیگابایت است.

دوربین اصلی همان سنسور قبلی باقی مانده اما اپل گفته است که موتور پردازش تصویر جدید باعث ثبت تصاویر بهتر نسبت به نسل قبلی خواهد شد. دوربین سلفی اما شاهد بروزرسانی بوده و حالا از یک سنسور 12 مگاپیکسلی با لنزی با زاویه دید 120 درجه فوق عرضه بهره می برد.

رنگ طلایی از رنگ بندی این آیپد حذف شده ولی هنوز کاربران می توانند بین رنگ های نقره ای و خاکستری یکی را انتخاب کنند. قیمت پایه این محصول نیز 329 دلار قیمت گذاری شده که نسخه بدون سیمکارت آن است. اگر قصد خرید نسخه سیمکارت خور آن را دارید نیز باید برای نسخه پایه 459 دلار هزینه کنید. فروش این محصول همراه با آیفون های 13 در تاریخ 24 سپتامبر آغاز خواهد شد.

آیپد مینی 6 (2021) :

آیپد مینی 6 جدید اما تغییرات بیشتری را شاهد است. اولین تغییر بزرگ در طراحی محصول است که آن را بسیار شبیه به آیپد های جدید و ایفون های 12 و 13 کرده است. طراحی فلت و تخت و گوشه های گرد!

با حذف دکمه هوم و انتقال حسگر اثرانگشت به لبه کنار دستگاه و ادغام آن با دکمه پاور صفحه نمایش این تب لت کمی بزرگ تر شده و حالا ابعاد آن برابر با 8.3 اینچ می باشد.

فناوری TrueTone به آیپد مینی 6 نیز راه پیدا کرده است و حالا پنل این آیپد می تواند تا 500 نیت نور و روشنایی تولید کند.

برای افزایش تجربه کاربری، اپل برای این آیپد اسپیکر های استریو در نظر گرفته است. همچنین بر لبه کناری نیز آهن رباهایی تعبیه شده که جایگاه مناسبی را برای قلم نسل دوم اپل بوجود اورده است.

اما بر خلاف آیپد 10.2 ، آیپد مینی 6 از تراشه A15 اپل بهره می برد، دقیقا همان تراشه ای که در آیفون های 13 استفاده شده است. این تراشه در بخش پردازش 40 درصد و در پخش گرافیک تا 80 درصد نسبت به نسل قبلی بهبود یافته است.

در بخش دوربین نیز بروزرسانی هایی اتفاق افتاده است، حالا شاهد یک دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی به همراه لنزی با اپرچر f/1.8 هستیم که در کنار آن یک فلاش با قابلیت تولید نور طبیعی قرار گرفته است. در بخش دوربین سلفی نیز شاهد یک سنسور 12 مگاپیکسلی با لنز فوق عریض هستیم.

نسخه سیمکارت خور آیپد مینی حالا از نسل 5 ارتباطات پشتیبانی می کند و بالاخره پورت لاتنینگ این ایپد نیز با درگاه USB-C عوض شده است.

نسخه بدون سیمکارت آیپد مینی 6 499 دلار قیمت گذاری شده و این درحالی است که اگر قصد خرید نسخه سیمکارت خور این دستگاه را دارید باید 649 دلار پرداخت کنید. نسخه پایه این تب لت با حافظه 64 گیگ عرضه خواهد شد، ولی می توانید با پرداخت هزنیه بیشتر حافظه آن را به 256 گیگ ارتقا دهید.

پیش فروش آیپد مینی از امروز شروع شده و فروش رسمی آن همزمان با آیفون های 13 و آیپد 10.2 از 24 سپتامبر آغاز می شود. رنگ بندی این محصول شامل رنگ های خاکستری، صورتی، بنفش و نورستاره (Starlight) می شود.

تیزر رسمی معرفی آیپد مینی 6 اپل را در آپارات شیائومی پارس ببینید:

 

البته اگر بخش اول بررسی آیفون های 13 را نخوانده اید، می تواند آن را در لینک زیر مطالعه کنید:

نظرات خود را در ارتباط با محصولات جدید اپل را با ما در بخش دیدگاه ها به اشتراک بگذارید.

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا