سامسونگ

مشخصات کامل دوربین های گلکسی S21 Ultra مشخص شد؛ سنسور پریسکوپی با زوم 10 برابر در کنار سنسور تله با زوم 3 برابر!

باز هم افشاکننده معروف Ice Universe اطلاعاتی از چیدمان و مشخصات دوربین گلکسی اس 21 الترا را تایید کرده است. این مشخصات ماه گذشته افشا شده بود، ولی تنها در حد شایعه بود، اما حالا با اطمینان بیشتری می توانیم به این مشخصات اعتماد کنیم. طرح ساده پایین تمام مشخصات دوربین 5 گانه گلکسی اس 21 الترا را نمایش می دهد. گلکسی اس 21 و نسخه پلاس آن از دوربین سه گانه بهره می برند.

ماژول اصلی در گلکسی اس 21 الترا 5G همان سنسور معروف 108 مگاپیکسلی است که پیشرفت هایی داشته و با نام ISOCELL HM3 آن را می شناسیم. این سنسور همانطور که قبلا هم گفتیم از پیکسل های 0.8 میکرومتری تشکیل شده و از قابلیت فوکوس خودکار Super PD برخوردار است. سنسور HM3 به نسبت HM1 ( همان سنسوری که سامسونگ در پرچمداران سال گذشته اش استفاده کرده است ) حدود 12 درصد جذب نور بهتری دارد.

رزولوشن دوربین اصلی به اندازه کافی بالاست تا زوم دیجیتال 3 برابر را به خوبی و بدون افت کیفیت انجام دهد. در ماژول پنجگانه دوربین یک سنسور تله فوتو با زوم 3 برابر هم وجود دارد که از یک سنسور 10 مگاپیکسلی (ISOCELL Fast 3J1) با پیکسل هایی به ابعاد 1.22 میکرومتر و قابلیت Dual Pixel AF برای آن استفاده شده است. زوم های بالاتر از 3 برابر در نتیجه ترکیب لنز تله و سنسور واید به دست خواهد آمد. ( دو سنسور ذکر شده دقیقا در کنار هم قرار گرفته اند.).

سنسور پریسکوپی بیشتر در زوم های بالای 10 برابر مورد استفاده قرار می گیرد و دقیقا از همان سنسور 10 مگاپیکسلی  ISOCELL 3J1 مورد استفاده در زیر لنز تله تشکیل شده است.

در نهایت برای لنز فوق عریض از سنسور IMX563 سونی استفاده شده است که پیکسل هایی با ابعاد 1.4 میکرومتر و ابعادی کلی 1/2.55 اینچ دارد. این سنسور تنها سنسور سونی است که در گلکسی اس 21 الترا استفاده شده است، البته این موضوع بستگی به این دارد که در دوربین سلفی از چه سنسور استفاده شود. (در گلسی اس 20 الترا از سنسور خود سامسونگ استفاده شده بود).

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا