سایر برندهاگوگل

کالبدشکافی گوگل پیکسل 5 خبر از سادگی تعویض نمایشگر آن می دهد!

دیروز مطبی را با شما به اشتراک گذاشتیم که در آن یوتیوبر معروف JerryRigEverything تست خط و خش را بروی گوشی تازه معرفی شده گوگل، یعنی پیکسل 5 انجام داد. حالا بعد از تست خط و خش به سراغ کالبد شکافی این گوشی رفته تا ببینیم در بطن این گوشی چه چیزی قرار گرفته است.

در روند کالبدشکافی با سوراخ شدن ناخواسته باتری روبرو شدیم ولی پیکسل 5 همچنان روشن می شد، پس به ادامه کالبدشکافی پرداختیم و به بخش های داخلی راه پیدا کردیم و متوجه این موضوع شدیم که صفحه نمایش پیکسل 5 را می توان به سادگی تعویض کرد.

برای شروع باید بگوییم که هیچ پیچی وجود ندارد که پیکسل 5 را در کنار هم نگه دارد. از آنجا که بدنه گوشی از پوسته “رزین زیستی” ساخته شده است، صفحه نمایش توسط یک چسب با کیفیت در کنار بدنه نگه داشته شده است که می توان آن را با گرما دادن جدا کرد. برای جدا کردن صفحه نمایش این گوشی تنها نیاز به یک هیتر، یک تیغه جداکننده و یک مکنده (چسبونک!؟) است.

با خوش شانسی ما بلندگوی پیکسل 5 نابود نشد، چرا که پیکسل 5 از آن بلندگو های سنتی استفاده نمی کند و بلندگو دقیقا در پشت صفحه نمایش OLED قرار گرفته است. یک نکته جالب درباره چیدمان داخلی گوشی این است که باتری باید پیش از مادربرد از آن جدا شده و بیرون بیاید!

در نهایت با یک صفحه فلزی روبرو شدیم که در ویدیو می بینید، اما این صفحه فلزی به اندازه ای نبود که گوگل ادعا می کرد. گوگل پیش تر توضیح داده بود که فضای داخلی دستگاه شبیه به تصویر بالاست، اما چیزی که در ویدیو می بینیم کمی متفاوت به نظر می رسد. صرف نظر از تمام این صحبت ها، با تست های انجام شده بروی این گوشی، همچنان مقاوم باقی مانده است.

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا