سایر برندهاسونی

نگاهی به ویژگی های برتر رابط کاربری پلی استیشن 5 سونی .

سونی سرانجام در یک ویدئو 11 دقیقه ای ، رابط کاربری PlayStation5 را به نمایش گذاشت . این ویدئو سه جنبه رابط کاربری ، صفحه اصلی و مرکز کنترل را نشان میدهد . اول در مورد صفحه اول صحبت میکنیم . صفحه اصلی برای تمام کسانی که از PlayStation4 استفاده کردند آشنا خواهد بود . ما همان سیستم برنامه بصورت افقی را داریم ، که اطلاعات اضافی زیر آن ها نمایش داده میشود ، منتهی کوچکتر شده و به نسبت قبل فضا زیادی از منو را اشغال نمیکند .

در ویدئو میتوانیم ببینیم در زیر ایکون بازی ها فعالیت ها و کلیپ های ویدئویی و اسکرین شات و اخبار اخبار بازی را نشان میدهد . برخی از این امکانات در دسترس ps4 نیز قرار میگیرند . همچنین یک تب Explore جدید وجود دارد که تمام بازی ها ، محتوای بازی ، اخبار بازی و همچنین اخبار مربوط به سخت افزار PlayStation شما را نشان میدهد . این قابلیت ابتدا در ایالات متحده در دسترس است ، اما به زودی در دیگر نقاط نیز در دسترس قرار میگیرد .

فروشگاه PlayStation در سمت چپ انتهای صفحه قرار گرفته است . نکته خوب این است که اینبار فروشگاه بخشی از سیستم عامل است و برنامه دیگری نیست که بارگزاری آن زمان بر باشد . این ویژگی دسترسی به محتوای فروشگاه را سریع تر میکند . همانند بازی ها برنامه های رسانه ای PS5 نیز زبانه های مخصوص خود را دارند ، اگرچه این قسمت هنگام پیش نمایش نشان داده نشد .

ویژگی بعدی Control Center است که بزرگترین ویژگی جدید نرم افزار PS5 میباشد . این ویژگی با فشردن دکمه PS نمایش داده میشود . در پایین صفحه گزینه های دسترسی سریع برای مواردی ماننده تعویض بازی ها ، اعلان ها ، لیست دوستان ، تنظیمات صوتی ، تنظیمات کنترلر و گزینه ی Power مشاهده خواهید کرد . با این حال ، ویژگی اصلی مرکز کنترل ، کارت های جدی است . کارت ها گزینه هایی را ارائه میدهند که بسته به هر بازی یا برنامه متفاوت است .

یکی از کارت های اصلی فعالیت ها هستند . فعالیت ها ویژگی است که ادغام عمیقی با عناوین جدید PS5 در رابط کاربری نسول فراهم میکند . سیستم این کارت ها فعالیت را برای کارهایی که میتوانید در یک بازی خاص انجام دهید ایجاد میکند و همچین کارت فعالیت های مربوط به سطح فعلی شما را نشان میدهد . به عنوان مثال در Sackboy A Big Adventure ، یک کارت فعال دارید که از آنجا میتوانید اهداف خاص را ببینید و میتوان به آن نقطه خاص بروید مرحله را کامل کنید .

برای کمک به شما برخی از بازی ها راهنمایی ارائه میدهند ، که نکات و راهنمایی های ویدئویی بدون لو دادن داستان ارائه میدهند ؛ این راهنما میتواند تصویر یا ویدئو باشد و در حالی که بازی را انجام میدهید میتوانید آن را در کادری بصورت تصویر در تصویر داشته باشید . این ویژگی بسته به نوع بازی و فقط برای عناوین PS5 در دسترس خواهد بود ؛ راهنمای بازی نیز فقط برای کاربران PlayStation Plus در دسترس خواهد بود .

همچنین میتوانید برای Party Voice Chat جدیدی که دوستانتان آغاز کردند نوتیفیکیشن دریافت کنید و حتی زمانی که در بازی خود هستید میتوانید به آنها بپیوندید . دوستان شما همچنین میتوانند ویدئویی از بازی فعلی خود به اشتراک بگذارند و شما میتوانید آنرا بصورت تصویر در تصویر در حالی که بازی خود را انجام میدهید ببینید . همچنین کارت هایی برای مواردی مانند تروفی های جمع آوری شده ، اخبار مربوط به بازی ای که انجام میدهید و تصاویر صفحه و کلیپ هایی که ضبط کردید را مشاهده خواهید کرد .

اکنون میتوان فیلم ها را با رزلوشن 4K ضبط کنید و مانند گذشته در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید . نکته جالب اینجاست که میتوانید با استفاده از میکروفون تعبیه شده در کنترلر دستور خود را وارد کنید ؛ ما تصور میکنیم تقریبا در همه جای کنسول قادر خواهید بود متن را با صدای خود وارد کنید و یکی از نا امید کننده ترین تجربه های استفاده از کنسول (تایپ کردن) را آسان کنید . تقریبا هرآنچه در ویدئو نشان داده شد گفتیم . در پایان میتوانید ویدئوی کامل رابط کاربری پلی استیشن 5 سونی را تماشا کنید .

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا