سامسونگ

خارق العاده ترین پنل OLED دنیا توسط سامسونگ توسعه داده شد .

بر کسی پوشیده نیست که کمپانی سامسونگ در زمینه پنل های OLED حرف های زیادی برای گفتن دارد . غول کره ای دنیای تکنولوژی همیشه در زمینه صفحه نمایش گوشی های هوشمند یکی از برترین ها بوده است و اکنون نیز با همکاری دانشگاه استندفورد ، دست به توسعه پنلی OLED زده است ، که خارق العاده ترین پنل صفحه نمایش دنیا میباشد ! این صفحه نمایش به 10.000 پیکسل در هر اینچ مجهز است و بنابر اعلام رسمی سامسونگ ، آمادگی معرفی به جهانیان را دارد .

سامسونگ میگوید این پنل میتواند در تلویزیون های هوشمند ، گوشی های هوشمند و حتی هدست های واقعیت مجازی استفاده شود . تکنولوژی ساخت این پنل بسیار پیچیده بوده و به جای به کارگیری حقه پنل های قدیمی ، سامسونگ در این پنل از نور پس زمینه سفید بهره گرفته است ، که به هیچ عنوان تأثیری منفی روی نور پس زمینه ایجاد نکرده و درخشندگی خارق العاده ای نیز خواهد داشت .

اما اگر بخواهیم از بحث هزینه های تولید این محصول بگذریم ، از لحاظ تئوری فعلاً هیچ پردازنده ای در دنیای گوشی های هوشمند توانایی استنتاج چنین چیدمان پیکسلی خارق العاده ای را ندارد و باید فکری به حال این موضوع شود . در حال حاضر چیدمان پیکسل در گوشی های هوشمند نهایتاً به عدد 500 یا 600 پیکسل در هر اینچ میرسد ، که فاصله بسیار زیادی با آرایش 10.000 پیکسلی دارد !

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا