اپلکنفرانس مطبوعاتی سایر برندهاکنفرانس ها

اپل از MacBook Air جدید با تراشه M1 رونمایی کرد؛ عمر باتری 18 ساعته!

اولین مک بوک اپل که از تراشه M1 بهره می برد، MacBook Air است. این اتفاق تعجب برانگیز نیست، چرا که مک بوک ایر پرطرفدار ترین مک در بین مردم و همچنین پرفروش ترین نوت بوک 13 اینچی دنیا است. طراحی این محصول به نظر می رسد کاملا مشابه نسل قبلی اش است، اما در این محصول دیگر خبری از تراشه های اینتل نیست و از تراشه اختصاصی Apple M1 بهره گرفته شده است.

استفاده از تراشه M1 به معنی بهره بردن از لپ تاپی بدون فن خنک کننده است که باعث می شود عملکرد لپ تاپ شما مثل موبایلتان کامل بی سر و صدا باشد. اپل ادعا می کند عملکرد پردازشی مک بوک ایر جدیدش 3.5 برابر از نسل قبل سریع تر است و این موضوع در بخش پردازش گرافیکی به 5 برابر افزایش یافته است. حافظه های SSD این مک بوک ایر هم حدود 2 برابر سریع تر شده است.

در کنار پیشرفت عملکرد پردازشی قرار است عمر باتری بهتری را توسط این مک بوک ایر تجربه کنید. در حالت وب گردی با اینترنت Wi-Fi مک بوک ایر جدید تا 15 ساعت با یک بار شارژ شمارا همراهی خواهد کرد و این در حالی است که اگر در حالت آفلاین به تماشای فیلم بپردازید این زمان تا 18 ساعت افزایش پیدا می کند. این زمان حدود 6 ساعت بیشتر از زمانی است که مک بوک ایر قبلی با بهترین عمرباتری ارائه می کرد. اپل در ادامه گفته است که شما می توانید دو برابر نسل قبلی با این مک بوک ایر تماس ویدیوی داشته باشید.

صفحه نمایش این لپ تاپ 13.3 اینج بوده و رزولوشنی برابر 2560×1600 پیکسل دارد و از نوع Retina Display است که حالا از رنگ های P3 پشتیبانی می کند و 400 نیت روشنایی دارد و همچنین از تکنولوژی True Tone بهره می برد. از دیگر مشخصات آن می توان به Wi-Fi 6 ، حسگر اثرانگشت، USB 4 و دو پورت Thunderbolt  اشاره کرد.

پیش فروش مک بوک ایر با تراشه M1 از دیروز با قیمت 999 دلار شروع شده است و این قیمت برای کاربران محصل 899 دلار است. در نسخه پایه این لپ تاپ از تراشه M1 با 8 هسته پردازشی و 8 هسته گرافیکی ، 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه SSD در دسترس است که اگر قصد خرید نسخه 512 گیگ را دارید باید 250 دلار (!) هزینه بیشتر پرداخت کنید!

این لپ تاپ سیستم عامل MacOS Big Sur را اجرا می کند و از هفته آینده در رنگ های خاکستری فضایی، طلایی و نقره ای عرضه می شود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

trackback
۱۳۹۹-۰۸-۲۳ ۰۲:۴۴

[…] مک بوک هارا در رویداد اپل داشتند، اپل در کنار معرفی MacBook Air و MacBook Pro 13 جدیدش با تراشه M1 از Mac Mini جدید هم رونمایی کرد. […]

دکمه بازگشت به بالا