سایر برندهاسونی

کمپانی سونی بی سر و صدا از گوشی جدید خود پرده برداشت ؛ اکسپریا 10 مارک 3 لایت !

کمپانی سونی بر خلاف انتظار اقدام به رونمایی از یک نسخه Lite از اکسپریا 10 مارک 3 با نام اکسپریا 10 مارک 3 لایت (Xperia 10 III Lite) کرد. در حال حاضر بنظر می رسد این گوشی بصورت اختصاصی برای بازار ژاپن و سرویس دهنده MVNO در دسترس قرار بگیرد.

اکسپریا 10 مارک 3 یک گوشی میانرده بود و نسخه لایت آن باز هم مشخصات ضعیف تری خواهد داشت. سونی برای اکسپریا 10 مارک 3 لایت 64 گیگابایت حافظه داخلی در نظر گرفته است. البته جای نگرانی نیست، این گوشی برخلاف بسیاری از گوشی های تازه وارد دنیای موبایل از کارت حافظه خارجی پشتیبانی می کند.

در کنار 64 گیگ حافظه داخلی شاهد 6 گیگابایت حافظه رم هستیم که برابر با نسخه اصلی این گوشی است. دقت داشته باشید که اکسپریا 10 مارک 3 لایت تنها در نسخه تک سیمکارت عرضه خواهد شد ولی به لطف فناوری eSim می توانید از سیمکارت دومتان نیز استفاده کنید.

در این گوشی امکان استفاده از رادیو حذف شده است، اما چیز عجیبی نیست، چرا که در اکسپریا 10 مارک 3 نیز تنها در برخی نسخه های آن امکان استفاده از رادیو وجود داشت. در کنار همه این ها جک 3.5 میلی متری هدفون همچنان پابرجاست.

سایر مشخصات این گوشی با نسخه عادی اکسپریا 1 مارک 3 برابر است. این گوشی میزبان یک صفحه نمایش 6 اینچی با رزولوشن +1080p از نوع OLED است . سونی از اسنپدراگون 690 و باتری 4500 میلی آمپری در بطن این گوشی استفاده کرده است که باتری آن از شارژ سریع 30 وات پشتیبانی می کند. قابلیت دیگری که از قدیم الایام با گوشی های سونی همراه بوده نیز قابلیت ضد آب با گواهی IP68 است.

چیدمان دوربین هم دست نخورده باقی مانده و در قاب پشتی دستگاه شاهد یک سنسور 12 مگاپیکسلی بعنوان دوربین اصلی دو سنسور 8 مگاپیکسلی بعنوان سنسور های تله و فوق عریض هستیم. در بخش جلوی دستگاه هم شاهد یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی هستیم.

این گوشی از سونی برای کاربران سرویس دهنده های Rakuten Mobile, IIJmio, mineo, goo و nuro Mobile در دسترس خواهد بود. تمامی سرویس دهنده ها این گوشی را در دو رنگ مشکی و سفید به کاربران عرضه خواهند کرد و فقط سرویس دهنده Rakuten این گوشی را علاوه بر رنگ های ذکر شده در دو رنگ اختصاصی آبی و صورتی عرضه می کند.

اکسپریا 10 مارک 3 لایت از 5 شهریور به بازار عرضه خواهد شد. ( همزمان با عرضه گوشی های جدید سامسونگ؛ زد فولد 3 و زد فلیپ 3 ). قیمت این گوشی 365 یورو یا 425 دلار در نظر گرفته شده است که حدود 10 درصد ارزان تر از نسخه عادی اکسپریا 10 مارک 3 است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا