سایر برندهاگوگل

پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو توسط گوگل معرفی شدند ؛ نگاهی به مشخصات اولیه و قیمت این محصولات !

بالاخره پس از ماه ها شایعه و چند هفته تیزر تبلیغاتی گوگل بصورت رسمی از دو گوشی جدید خود با نام های پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو رونمایی کرد. گوگل امسال برخلاف سال گذشته تمرکز اصلی خود را بروی عملکرد دستگاه قرار داده است و بر خلاف سال گذشته به جای سخت افزار میان رده از یک سخت افزار قدرتمند و بالارده استفاده کرده است.

بحث درباره سخت افزار این گوشی ها از تراشه اختصاصی گوگل با نام Tensor آغاز می شود. این تراشه بر اساس معماری 5 نانومتری و با 8 هسته پردازشی ساخته شده است. دو هسته قدرتمند از 8 هسته پردازشی از نوع Cortex-X1 می باشد. این تراشه اولین تراشه در دنیاست که از دو هسته قدرتمند Cortex-X1 بهره می برد. سایر 6 هسته شامل دو هسته میان رده و چهار هسته کم مصرف می شود. همچنین در کنار این تراشه از یک تراشه پردازش تصویر جدید استفاده شده است که پردازش تصویر در پیکسل ها را به یک مرحله بالا تر می برد.

برای مثال، قابلیت Magic Eraser تمام عناصر اضافی را از تصویر حذف خواهد کرد، قابلیت Face Unblur تصویری بسیار شارپ و پر جزئیات از چهره را به شما ارائه خواهد داد و حتی تصاویر پرتره نیز با بهتر شدن جداسازی سوژه از پس زمینه و رندرهای بهتر از رنگ پوست، بهبود پیدا کرده است. در انتها نیز بخش های عکاسی در شب و عکاسی نجومی نیز نسبت به نسل قبلی پیکسل ها ارتقا پیدا کرده است.

پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو حالا از قابلیت ترجمه زنده بهره مند شده اند و می توانند پیام ها، کپشن ها و حتی متونی که از طریق دوربین به ثبت می رسند را به بصورت زنده به 55 زبان دنیا ترجمه کنند. به لطف این قابلیت و تراشه پر قدرت Tensor گوگل پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو می توانند بعنوان مترجم های زبان های فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، ژاپنی ، پرتغالی و اسپانیایی بصورت کاملا آفلاین باشد.

تراشه Tensor در بخش امنیت از تراشه Titan M2 بهره می برد. این تراشه وظیفه محافظت از تمامی اطلاعات مهم و حساس داخل گوشی هوشمند شما، در برابر حملات خارجی را بر عهده دارد. همچنین گوگل برای افزایش اعتماد کاربر به امنیت این گوشی ها، قول 5 سال بروزرسانی امنیتی را به کاربران داده است.

پیکسل 6 پرو بعنوان برادر بزرگ تر پیکسل 6 شناخته می شود، چرا که ابعاد بزرگتری دارد و مزیت های بیشتری را در دسترس کاربر خود به نسبت پیکسل 6 قرار می دهد.صفحه نمایش پیکسل 6 پرو یک صفحه نمایش 6.7 اینچی با رزولوشن 1440p و رفرش ریت 120 هرتز است. این صفحه نمایش مانند آیفون های امسال یک صفحه نمایش LTPO AMOLED است که رفرش ریت متغیر را به ارمغان می آورد.

در مقابل، پیکسل 6 از صفحه نمایش 6.4 اینچی با رزولوشن 1080p و پنل AMOLED بهره می برد که رفرش ریت آن 90 هرتز و ثابت است. صفحه نمایش هر دو گوشی توسط لایه محافظتی گوریلا گلس ویکتوس محافظت می شوند ولی صفحه نمایش در نسخه پرو کمی خمیدگی بیشتر دارد که گوگل آن را گلس سه بعدی می نامند. هر دو گوشی نیز از حسگر اثرانگشت در زیر صفحه نمایش بهره می برند که از نوع اپتیکال است.

ماژول دوربین پیکسل های جدید بصورت خطی است. در پیکسل 6 پرو شاهد زوم اپتیکال 4 برابر توسط یک سنسور 48 مگاپیکسلی اتفاق می افتد، گوگل ادعا می کند با کمک قابلیت Super Res Zoom پیکسل 6 پرو می تواند تا 20 برابر زوم را داشته باشد. در بخش دوربین سلفی هم شاهد یک سنسور 11.1 مگاپیکسلی با لنز فوق عریض با فوکوس ثابت هستیم که نسبت به پیکسل 6 با سلفی 8 مگاپیکسلی یک پله بالاتر قرار دارد.

اما هنوز بحث درباره ماژول دوربین اصلی به اتمام نرسیده است. در کنار سنسور تله 48 مگاپیکسلی یک سنسور 50 مگاپیکسلی از کمپانی سامسونگ با نام GN1 قرار گرفته است که بعنوان دوربین اصلی انجام وظیفه می کند و در حالت عادی تصاویری با رزولوشن 12.5 مگاپیکسلی را ثبت می کند. در بین این دو سنسور نیز یک سنسور 12 مگاپیکسلی با لنز فوق عریض دیده می شود.

استفاده گوگل از سنسور 50 مگاپیکسلی در پیکسل های جدید یک رشد بزرگ بوده است، چرا که گوگل در پیکسل های 2، 3 و 4 از یک سنسور استفاده کرده بود و آن را تغییر نداده بود. سنسور 50 مگاپیکسلی در پیکسل های جدید 150 درصد نور بیشتر را جذب می کتد!

برادر بزرگ تر، یعنی پیکسل 6 پرو، از باتری بزرگتری نیز بهره می برد. باتری پیکسل 6 پرو 5000 میلی آمپری و باتری پیکسل 6 4600 میلی آمپری است. هر دو گوشی با شارژر های 30 واتی شارژ می شوند و اگر قصد شارژ بسیم آن را داشته باشید می توانید آن ها را با توان های 21/23 وات بصورت بیسیم شارژ کنید. هیچ کدام از شارژرهای بیسیم یا سیمی درون جعبه وجود ندارند و باید آن ها را بصورت جداگانه تهیه کنید.

پیکسل 6 پرو بدنه ای از جنس آلومینیوم داشته و در سه رنگ سفید، آفتابی (Sorta Sunny) و مشکی به همراه سه حق انتخاب برای حافظه عرضه خواهد شد. شما می توانید پیکسل 6 پرو را در دو نسخه 12/128 گیگابایتی یا 12/256 گیگابایتی و یا حتی 12/512 گیگابایتی بخرید. قیمت این گوشی از 899 دلار آمریکا آغاز می شود.

برادر کوچک تر نیز بدنه ای از آلومینیوم طرح دار، دارد و در سه رنگ Sorta Seafoam, Kinda Coral, Stormy Black عرضه می شود. حق انتخاب برای حافظه این گوشی نیز بصورت 8/128 یا 8/256 گیگابایتی است. قیمت پیکسل 6 نیز از 599 دلار آمریکا آغاز می شود.

پیش خرید هر دو گوشی هم اکنون قابل انجام است و انتظار می رود در تاریخ 6 آبان بصورت رسمی به بازار عرضه شوند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا