سایر برندهاسونی

سونی Xperia Pro I با سنسور دوربین 1 اینچی و دیافراگم متغیر معرفی شد !

همانطور که قبلا وعده داده شده بود سونی امروز از اکسپریای جدید خود رونمایی کرد. این شما و این گوشی Xperia Pro I ! دقت داده باشید که تلفظ نام این گوشی بصورت “اکسپریا پرو آی” بوده و حرف I مخفف کلمه “Imaging” است. این گوشی اولین دستگاهی است که با سنسور دوربین 1 اینچی و فوکوس خودکار تشخیص فاز در خارج از بازار ژاپن عرضه می شود.

اول از همه؛ دوربین :

سنسور تصویر 1 اینچی ای که در این گوشی استفاده شده است مستقیما از یک دوربین کامپکت و جمع و جور به نام RX100 VII آمده است که با کمی تغییرات و بهینه سازی ها برای استفاده در گوشی های هوشمند مناسب سازی شده است. همین مسئله به این معنی است که سونی بخش زیادی از آن سنسور بزرگ را در Xperia Pro-I بهره گرفته است.

 

تصاویری که توسط این سنسور به ثبت می رسد 12 مگاپیکسلی بوده و از پیکسل های 2.4 میکرومتری تشکیل شده است. این ابعاد پیکسل حدود 20 درصد بزرگ تر از ابعاد پیکسل دوربین آیفون 13 پرو مکس و نسبتا برابر با پیکسل های گلکسی اس 21 الترا است.

در مقابل سنسور 12 مگاپیکسلی Exmor RS شاهد لنز 24 میلی متری با اپرچر متغیر از کمپانی Zeiss هستیم. این لنز می تواند از اپرچر f/2.0 تا f/4.0 کوچک شود تا عمق میدان متفاوت را در اختیار کاربر قرار دهد.

از سنسور اصلی که بگذریم به سنسور های دیگری که در قاب پشتی دستگاه جا خوش کرده اند می رسیم. در این جا شاهد دو سنسور 12 مگاپیکسلی دیگر نیز هستیم، یکی با لنز 16 میلی متری با اپرچر f/2.2 که دامنه دید فوق عریض را ارائه می کند و دیگری با لنز 50 میلی متری با اپرچر f/2.4 که بعنوان دوربین تله عمل کرده و زوم دو برابر اپتیکال را به ارمغان می آورد. این مسئله کمی ناامید کننده است که سونی از زوم متغیر 70-105 میلی متری استفاده شده در اکسپریا 1 مارک 3 و اکسپریا 5 مارک 3 در این گوشی استفاده نکرده است.

اگر بخواهیم باز هم درباره دوربین این گوشی صحبت کنیم باید به قابلیت فوکوس خودکار Real-time Eye اشاره کنیم که به لطف فوکوس خودکار 315 نقطه ای در تمامی مساحت فریم اتفاق افتاده است. سونی از همان تراشه تصویر Bionz X که در اکسپریا 1 مارک 3 و اکسپریا 5 مارک 3 استفاده کرده بود برای پردازش تصاویر و ویدیو ها در این گوشی استفاده کرده است.

ساختار بدنه :

سونی هنوز همان نسبت تصویر خاص خود را در اکسپریا پرو آی حفظ کرده است. این دستگاه ابعادی برابر 8.9×72×166 میلی متری دارد که میزبان یک صفحه نمایش 6.5 اینچی است. این صفحه نمایش با وجود کمی حاشیه در قسمت بالایی حدود 82.5 درصد پنل جلویی را به خود اختصاص داده است. صفحه نمایش این گوشی از نوع OLED بوده و با رزولوشن 4K از رفرش ریت 120 هرتز پشتیبانی می کند.

در بطن دستگاه شاهد یک باتری 4500 میلی آمپری هستیم که از فناوری شارژ سریع 30 واتی پشتیبانی می کند و سونی وعده داده که میزان 50 درصد آن در 30 دقیقه شارژ خواهد شد. همچنین تمامی بخش های اشاره شده توسط یک فریم آلومینیومی و قاب شیشه ای در پشت دستگاه دور هم نگه داشته شده است که وزنی دستگاه را به 221 گرم رسانده است.

در فریم این دستگاه شاهد دو دکمه برای مدیریت بخش دوربین هستیم. به جرات می توان گفت که سونی تنها کمپانی ای است که هنوز دکمه شاتر را بصورت اختصاصی و جداگانه در گوشی هایش قرار می دهد. دو کلید قرار داده شده در فریم دستگاه از نظر ابعاد و طراحی برای تشخیص سریع از هم متمایز شده اند. یکی از دکمه ها بعنوان شاتر عمل می کند و دیگر بعنوان یک کلید میانبر به محیط فیلم برداری حرفه ای!

پردازش:

سونی در بخش پردازش از تراشه پرچمدار اسنپدراگون 888 بهره گرفته است. شما برای خرید این گوشی تنها یک حق انتخاب برای حافظه داخلی و رم دارید. سونی Xperia Pro-I را تنها با حافظه داخلی 512 گیگابایتی و رم 12 گیگابایتی به بازار عرضه خواهد کرد ، البته نکته مثبت اینجاست که می توانید با استفاده از کارت حافظه خارجی به فضای ذخیره سازی خود اضافه کنید. همچنین لازم به ذکر است که رم این گوشی از نسل UFS 3.X است.

قیمت و تاریخ عرضه :

سونی فروش اکسپریا پرو آی را از ماه دسامبر در کشورهای انگلیس، فرانسه، آلمان، هلند و نوردیک ها آغاز خواهد کرد. اگر درباره قیمت این محصول کنجکاو شده اید باید بگوییم که این گوشی 1799 یورو قیمت گذاری شده است که اگر قصد خرید لنز متصل شونده به پشت دستگاه را داشته باشید باید 89.99 یورو بیشتر پرداخت کنید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا