آموزش های اختصاصیترفند شیائومیترفندها

دانلود و نصب نرم افزار گوگل کمرا (Google Camera) برای تمامی مدل های گوشی های شیائومی و سایر برند ها ؛ کاملا رایگان !

نرم افزار Google Camera یا به مخفف GCam در واقع نرم افزار دوربین اختصاصی گوگل است که روی گوشی های این کمپانی بصورت پیش فرض نصب شده است. این نرم افزار امکانات و قابلیت های کاربردی ای را به دوربین گوشی شما اضافه می کند و به کمک آن می توانید کیفیت تصاویر ثبت شده توسط دوربین گوشی هوشمند خود را افزایش دهید. در ادامه با شیائومی پارس همراه باشید تا به بررسی کامل این نرم افزار و نحوه دانلود و نصب آن روی گوشی های شیائومی و سایر برندهای موبایل بپردازیم.

از آن جایی که نرم افزار GCam یک نرم افزار اختصاصی برای گوشی های گوگل پیکسل است، پس نمی توانید تنها با دانلود فایل اصلی این نرم افزار اقدام به نصب آن کنید. اما توسعه دهندگانی هستند که این نرم افزار ها را مــود کرده و برای نصب بروی سایر گوشی های هوشمند مناسب سازی می کنند. به همین دلیل نیز نسخه های زیادی از این نرم افزار در فضای وب قرار گرفته است که در صورت نداشتن اطلاعات کافی شما را به دردسر انداخته و نمی توانید نسخه مناسب گوشی خود را دانلود کنید.

یکی از ساده ترین روش های دانلود نرم افزار گوگل کمرا مخصوص گوشی خود، جستجو در گوگل است، اما همانطور که گفته شد، به دلیل وجود نسخه های مختلف ممکن است در پیدا کردن نسخه مناسب گوشی هوشمند خود ناکام باشید. اما در ادامه روشی را آموزش می دهیم که به کمک آن می توانید نسخه مناسب دستگاه خود را بدون کوچک ترین دردسر دانلود و نصب کنید.

استفاده از نرم افزار GCamator و آموزش کار با آن

ابتدا وارد فروشگاه پلی (Play Store) گوشی هوشمند خود شده و GCamator را جستجو کنید، در بین نرم افزارهای پیشنهاد شده، نرم افزاری که در پایین نمایش داده شده است را دانلود و نصب کنید. (آیکن نرم افزار به شکل دایره ای و متشکل از رنگ های بنفش و مشکی است).

پس از نصب وارد محیط نرم افزار شوید و کمی صبر کنید. نوار جدیدی در صفحه اول نرم افزار ظاهر می شود که نشان دهنده کد مدل گوشی شماست. نوار را باز کنید و روی گزینه Start Download بزنید. در این مرحله باید دسترسی نرم افزار به حافظه داخلی را تایید کنید.

در این بین که منتظر دانلود شدن فایل هستید، به تنظیمات دستگاه و بخش نرم افزارها (Apps) رفته و وارد بخش manage apps شوید. در این بخش نرم افزار GCamator را پیدا کرده و آن را انتخاب کنید. در این بخش به دنبال گزینه Install apps from unknown sources بگردید و آن را باز کرده و تیک گزینه Allow from this source را فعال کنید. ( مسیرها و گزینه های ذکر شده از گوشی شیائومی بوده و ممکن است در گوشی های مختلف، این مسیرها کمی متفاوت باشند که با کمی جستجو می توانید به مسیرهای مشابه دسترسی پیدا کنید).

حالا منتظر بمانید تا دانلود به اتمام برسد. فایل مورد دانلود بین 50 تا 100 مگابایت حجم دارد و سرعت دانلود کاملا بستگی به سرعت اینترنت شما دارد. پس از اتمام دانلود روی گزینه Install زده و نرم افزار را نصب کنید.

تبریک ! به همین سادگی توانستید نسخه مناسب نرم افزار GCam برای گوشی هوشمند خود را پیدا کرده و نصب کنید.

روش دوم: اگر در مرحله ابتدایی گوشی شما توسط GCamator شناسایی نشد یا در دانلود فایل دچار مشکل شدید از این روش استفاده کنید. در بخش پایینی صفحه اول نرم افزار GCamator وارد بخش آرشیو شوید.

در این صفحه می توانید فایل نرم افزار GCam مناسب هر گوشی موبایل با هر برندی را پیدا کنید اما نیاز است که شماره مدل دستگاه خود را بدانید!

برای پیدا کردن مدل دستگاه خود بهتر است نام گوشی خود را در گوگل جستجو کرده و وارد سایت GSMArena شوید. در این وبسایت تمامی مشخصات گوشی شما نوشته شده است و می توانید شماره مدل دستگاه خود را از بخش Misc و ردیف Models پیدا کنید. برای مثال، شماره مدل های گوشی Xiaomi Poco X3 Pro کد های M2102J20SG و M2102J20SI است.

حالا که شماره مدل گوشی خود را می دانید، این کد را در بخش جستجو تایپ کنید و نسخه مناسب گوشی خود را دانلود و نصب کنید. دقت داشته باشید در این روش هم باید تیک گزینه unknown sources گوشی روشن باشد.

در پایین هم می توانید مراحل این آموزش را بصورت ویدیویی ببینید:

مشاهده بیشتر
1.5 2 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا