سامسونگ

با میانرده های جدید سال 2022 سامسونگ بیشتر آشنا شوید.

برای اولین بار در تاریخ گوشی های هوشمند اطلاعات چهار دستگاه میانرده از سامسونگ پیش از معرفی به یکباره لو رفت! در ادامه این مطلب در شیائومی پارس به بررسی مشخصات اولیه گوشی های گلکسی A73, A53, A33 و A23، میانرده های سال 2022 سامسونگ، خواهیم پرداخت.

ابتدا به سراغ قوی ترین عضو خانواده برویم ؛ گلکسی A73 ! بر اساس شایعات این گوشی قرار است از یک صفحه نمایش 6.7 اینچی AMOLED با رزولوشن +FHD و رفرش ریت 120 هرتز بهره مند شود. وظیفه پردازش اطلاعات در این گوشی قرار است بر عهده تراشه اسنپدراگون 750G از کمپانی کوآلکام باشد. از سایر مشخصات لو رفته می توان به ظرفیت باتری 5000 میلی آمپری که قرار است از شارژ سریع 25 وات پشتیبانی کند و دوربین اصلی چهارگانه اشاره کرد. گفتیم دوربین چهارگانه ! ماژول چهارگانه دوربین اصلی این گوشی قرار است متشکل از یک سنسور 108 مگاپیکسلی بعنوان دوربین اصلی، یک سنسور 12 مگاپیکسلی با لنز فوق عریض، یک سنسور 8 مگاپیکسلی با قابلیت زوم 2/3 برابر و در نهایت یک سنسور 2 مگاپیکسلی ، بعنوان دوربین تله، که بیشتر جنبه نمایشی دارد، خواهد بود.

برای مقایسه جالب است بدانید، گلکسی A72 5G بعنوان نسل قبلی این گوشی، از همین تراشه بهره مند بود، اما سنسور دوربین اصلی آن 64 مگاپیکسلی بود.

به سراغ گلکسی A53 برویم. برخلاف برادر بزرگتر، این گوشی از تراشه اگزینوس 1200، یکی از تراشه های اختصاصی سامسونگ، بهره می برد. سامسونگ در نظر داره در قاب جلویی دستگاه از یک صفحه نمایش AMOLED با ابعاد 6.52 اینچی که رزولوشن آن +FHD بوده و از رفرش ریت 120 هرتز پشتیبانی می کند، بهره ببرد. گلکسی A53 نیز در قاب پشتی میزبان ماژول دوربین چهارگانه است. سنسور 64 مگاپیکسلی بعنوان دوربین اصلی، سنسور 12 مگاپیکسلی با لنز فوق عریض، سنسور 5 مگاپیکسلی عمق میدان و سنسور 5 مگاپیکسلی با لنز ماکرو. از دیگر مشخصات درز پیدا کرده از این دستگاه می توان به باتری 5000 میلی آمپری و شارژ 25 وات اشاره کرد.

برای مقایسه بهتر، گلکسی A52s 5G از تراشه بهتری به نسبت A53 بهره می برد، اما ظرفیت باتری کمتری ، برابر 4500 میلی آمپر، داشت. نکته اصلی در اعضای جدید خانواده گلکسی A سامسونگ، اجرای اندروید 12 بصورت پیش فرض از روز اول است.

نوبتی هم باشد، نوبت سومین عضو خانواده است، گلکسی A33 نیز قرار است از یک پنل AMOLED اما با ابعادی کوچک تر بهره ببرد. صفحه نمایش این گوشی 6.4 اینچی با رزولوشن +FHD خواهد بود و خبری از رفرش ریت بالا در این دستگاه نیست. این میانرده خوش قیمت که نسل قبلی آن ، گلکسی A32 ، بازار خوبی را در ایران از آن خود کرد، قرار است به تراشه دایمنسیتی 720 از کمپانی مدیاتک مجهز شود. در قاب پشتی نیز شاهد ماژول چهارگانه دوربین، شامل سنسور های 48+8+5+2 به ترتیب ، دوربین اصلی، فوق عریض، ماکرو و عمق میدان، خواهیم بود. از دیگر مشخصات می توان به باتری 5000 میلی آمپری، شارژ 15 وات و اندروید 11 اشاره کرد، که کمی مایوس کننده است.

اگر به خاطر داشته باشید تنها تفاوت گلکسی A32 5G با گلکسی A33 در صفحه نمایش است. صفحه نمایش گلکسی A32 5G رزولوشن کمتری داشت و از نوع AMOLED نبود. غیر از صفحه نمایش، این دو گوشی کاملا مشابه هستند.

در نهایت به سراغ ته تغاری این خانواده، یعنی گلکسی A23 می رویم. گلکسی A23 قرار است به یک صفحه نمایش 6.6 اینچی با رفرش ریت 90 هرتز ولی از نوع IPS LCD مجهر شود. رزولوشن این صفحه نمایش نیز همان +FHD خواهد بود. تراشه در نظر گرفته شده برای این دستگاه از کمپانی مدیاتک، دایمنسیتی 700 بوده و در قاب پشتی نیز یک ماژول دوربین چهارگانه جا خوش خواهد کرد. چیدمان دوربین ها متشکل از سنسور 50 مگاپیکسلی اصلی، 8مگاپیکسلی با لنز فوق عریض، 2 مگاپیکسلی ماکرو و 2 مگاپیکسلی عمق میدان خواهد بود. این گوشی هم مانند A33 از باتری 5000 میلی آمپری، شارژ 15 وات و اندروید 11 بهره مند است.

پیشرفتی که این گوشی به نسبت گلکسی A22 5G داشته است، تنها در زمینه دوربین است. گلکسی A22 5G سه دوربین در قاب پشتی داشت که سنسور دوربین اصلی و فوق عریض رزولوشن کمتری داشتند.

به نظر می رسد که شاهد پیشرفت چشمگیری در میانرده های سال 2022 سامسونگ نباشیم. این در حالی است که سایر کمپانی ها، به خصوص شیائومی، در حال رونمایی از میانرده هایی بروز تر هستند. به هر حال زمان رونمایی از میانرده های جدید سامسونگ ماه آینده میلادی خواهد بود.

نظر شما درباره این گوشی ها چیست؟

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا