سامسونگ

آیا گلکسی S22 الترا از سقوط از ارتفاع جان سالم به در می برد؟

سامسونگ با معرفی گلکسی S22 الترا باعث شد فضای تکنولوژی عطر و بویی تازه به خود بگیرد و شاهد تست های متفاوت از این پرچمدار جذاب باشیم. در مطالب قبلی به بررسی مقاومت بدنه و کالبدشکافی گلکسی S22 الترا پرداختیم، در این مطلب قصد داریم ببینیم که آیا گلکسی S22 Ultra می تواند از سقوط از ارتقاع جان سالم به در ببرد؟ برای دیدن نتیجه در ادامه با شیائومی پارس همراه باشید…

فریم گلکسی اس 22 الترا از جنس آلومینیوم بوده و صفحه نمایش و پنل شیشه ای پشت دستگاه توسط لایه حفاظتی +Gorilla Glass Victus محافظت می شود. به این ترتیب این گوشی بین تمام گوشی های سامسونگ مقاوم ترین بدنه را دارد، اما آیا می تواند در عمل این موضوع را اثبات کند؟

در اولین تست گوشی را از ارتفاع حدودا 1 متری از سمت پشت رها شد و به زمین برخورد کرد. متاسفانه در همین اولین سقوط شیشه محافظ لنز دوربین آسیب جدی دیده و خرد شد. سایر بخش های گوشی آسیب جدی ای ندیدند.

دومین سفوط از زمین لبه پایینی دستگاه بود که باعث شد خطوط عمیق روی لبه پایینی گوشی به جا بماند، اما باز هم قاب پشتی و صفحه نمایش سالم بوده و بدون مشکل باقی ماندند.

سومین سقوط از سمت کنج دستگاه بود که نتیجه آن ترک خوردن کامل صفحه نمایش بود. البته با این حال لمس دستگاه به خوبی عمل کرده و مشکلی در نمایش تصاویر نیز بوجود نیامده است، اما ترک های بزرگ و جدی ای را روی صفحه نمایش دستگاه شاهد هستیم. سقوط بعدی هم از همان ارتفاع 1 متری ولی روی صفحه نمایش بود که باعث آسیب بیشتر صفحه نمایش شد، اما باز هم مشکلی در نمایش تصاویر و لمس دستگاه بوجود نیامده و حتی اثر انگشت هم به درستی عمل می کند.

سفوط بعدی از ارتفاع 2 متری و به سمت پشت دستگاه بود که آسیب چندانی به دستگاه نرساند، اما در تلاش بعدی که از همان ارتفاع ولی از سمت لبه پایینی دستگاه بود شاهد آسیب بیشتر صفحه نمایش هستیم اما باز هم عملکرد صفحه نمایش دچار اختلالی نشده است.

در آخرین سفوط که از سمت لبه خمیده صفحه نمایش بود، به دلیل ترک ها و آسیب های قبلی صفحه نمایش که باعث کاهش مقاومت آن شده بود، شاهد از بین رفتن نمایشگر هستیم. تصاویر با یک هاله سبز رنگ دیده می شوند اما لمس دستگاه و حسگر اثرانگشت همچنان بدون مشکل کار میکنند.

این تست به خوبی نشان داد که اگر از کاربران گلکسی S22 الترا هستید، از لبه های صفحه نمایش و همچنین بطور ویژه از لنز دوربین آن محافظت کنید!

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا