سامسونگ

کالبدشکافی ویدیویی گلکسی S22 الترا را ببینید + توضیحات متنی به زبان فارسی !

گلکسی S22 Ultra به خوبی تمامی خبرهای یک هفته اخیر را به خود اختصاص داده است. از زمان معرفی تا امروز خبرهای زیادی از تکنولوژی های جدید و قابلیت های جذاب این پرچمدار گران قیمت در فضای مجازی منتشر شده و آخرین تست های که از آن در فضای مجازی دست به دست می شود، مربوط به تست مقاومت در برابر آب و خط و خش و همچنین کالبدشکافی آن است.ما نیز در رسانه شیائومی پارس ویدیوهای تست مقاومت و کالبدشکافی گلکسی S22 الترا را برای شما عزیزان با زبان شیرین فارسی پوشش داده ایم.

قبل از اینکه به سراغ ویدیوها و بررسی آن ها برویم، خوب است بدانید که در دو مطلب جداگانه به بررسی مقاومت و کالبدشکافی برادران کوچک تر گلکسی S22 ultra پرداخته ایم که در لینک های زیر می توانید مطالب را مطالعه کنید:

ویدیو اول مربوط به تست مقاومت گلکسی S22 الترا است. در ابتدا برای بررسی ادعای سامسونگ، مبنی بر مقاومت این گوشی در عمق 1.5 تا 30 دقیقه، به مدت یک دقیقه گوشی را در زیر آب قرار می دهیم. این تست یک چالش بسیار کوچک برای گلکسی اس 22 الترا خواهد بود و نتیجه آن مشخص است؛ هیچ اسیبی به گوشی وارد نشده است.

در مرجله بعد با استفاده از ابزار مخصوص تست خط و خش روی صفحه نمایش را انجام می دهیم. صفحه نمایش گلکسی S22 الترا توسط فناوری +Gorilla Glass Victus محافظت می شود. در بررسی مقاومت گلکسی S22 دیدیم که این گوشی تا سطح 8 هیچ گونه خط و خشی را نپذیرفت، اما تست مقاومت نسخه الترا نتیجه دیگری داشت! صفحه نمایش گلکسی S22 الترا از سطح 6 با خط و خش های سطحی آسیب دید و در سطح 8 و 9 به خطوط عمیق رسید.

برای اطمینان از درستی تست نسخه استاندارد، بار دیگر در سطح 6 و 7 صفحه نمایش گلکسی S22 را مورد تست قرار دادیم. نتیجه این بود که پس از چندین بار تلاش خطوط سطحی کمی در سطح 7 دیده شد، اما باز هم در سطح 6 خبری از خط و خش در نسخه استاندارد نبود. این مسئله می تواند نشان دهد که صفحه نمایش گلکسی S22 و +S22 مقاومت بیشتری نسبت به نسخه الترا دارد.

حالا به بررسی مقاومت قاب پشتی می رویم که آن هم توسط فناوری +Gorilla Glass Victus محافظت می شود. در بررسی قاب پشتی شاهد خطوط سطحی را در سطح 8 و خطوطی واضح و عمیق در سطح 9 هستیم. لنزهای دوربین توسط شیشه محافظت می شوند که مقاومت خوبی در برابر خط و خش نشان می دهد. همچنین دور شیشه توسط حلقه های فلزی محافظت می شود.

فریم ، دکمه ها، قسمت پایینی قلم S-Pen و سینی سیم کارت تماما از آلومینیوم ساخته شده اند و تنها نوار هایی از فریم، در بخش بالایی و پایینی دستگاه، از جنس پلاستیک است که مربوط به آنتن شبکه 5G می باشد. بدنه یکپارچه فلزی و جنس شیشه ای دستگاه حس پریمیوم بودن را به خوبی به کاربر القا می کند و همچنین مقاومت دستگاه را نیز تا حد خوبی بالا می برد.بخش داخلی قلم S-Pen از پلاستیک ساخته شده است که انعطاف پذیری کمی داشته و اگر کمی به آن فشار وارد شود قطعا می شکند. همچنین بخش داخلی سینی سیمکارت نیز از جنس پلاستیک است، اما انعطاف پذیری خوبی دارد.

در مرحله بعد به سراع اسکنر اثرانگشت می رویم و با ابزار سطح 9 به ایجاد کردن خطوط عمقی در سطح صفحه نمایش می پردازیم. با وجود خطوط عمقی در سطح صفحه نمایش، اسکنر اثرانگشت به خوبی عمل میکند.گلکسی S22 الترا به خوبی از پس چالش خم شدن نیز بر می آید.

اما این تست یک مرحله اضافی نیز دارد. رد شدن ماشین از روی گلکسی S22 الترا! با وجود ردن شدن تایر ماشین از روی گوشی، هیچ گونه ترک یا شکستگی ای در بدنه یا صفحه نمایش بوجود نیامده است و تنها شاهد مقداری خراش در صفحه نمایش دستگاه هستیم. در نتیجه این گوشی امتیاز 9.5 از 10 را کسب می کند و آن 0.5 کسر شده نیز مربوط به خراش پذیری صفحه نمایش است!

اما نوبتی هم باشد نوبت بررسی ویدیو کالبدشکافی گلکسی S22 الترا است.ابتدا قلم و سینی سیمکارت را از دستگاه خارج می کنیم و سپس با استفاده از حرارت و ابزار مخصوص قاب پشتی دستگاه را باز میکنیم. حلقه ها و شیشه محافظ سنسورهای دوربین روی قاب پشتی قرار دارند و با حرارت قابل جداشدن و قابل تعویض هستند. با باز شدن قاب پشتی شاهد مدارات مربوط به شاژر بیسیم و NFC هستیم و همچنین برای جدا کردن مادربرد باید 15 پیچ متصل کننده مادربرد به فریم دستگاه را باز کنیم.

پس از باز کردن پیچ ها مدارات شارژر بیسیم و NFC را جدا میکنیم و پس از آن سوکت های مربوط به دوربین سلفی، سنسور فوکوس خودکار، برد آنتن 5G ، قلم، سوکت های مربوط به شارژ و … را جدا میکنیم. با جدا شدن سوکت ها مادربرد آماده جدا شدن از فریم است. روی مادربرد چهار سنسور دوربین قرار گرفته است که شامل سنسور 108 مگاپیکسلی اصلی، سنسور فوض عریض ، سنسور پریسکوپی و سنسور تله است. تمامی سنسورهای دوربین بجز سنسور با لنز فوق عریض از لرزشگیر اپتیکال OIS بهره می برند.

در مراحل بعدی می توانیم اسپیکر ها، میکروفون ها و سایر قطعات دستگاه را جداسازی کنیم. با جدا کردن اسپیکر های پایین که شامل موتور ویبره نیز هستند، باید کابل های اتصال بین برد ثانویه و مادربرد را آزاد کنیم. پس از آن باید 3 پیچی که برد ثانویه را به فریم متصل کرده اند را باز کنیم تا بتوانیم برد ثانویه را جدا کنیم.

با جداشدن برد ثانویه، حال نوبت باطری 5000 میلی آمپری دستگاست. درست متوجه شدید، اگر بخواهید باتری این گوشی را تعویض کنید، باید تمام مراحب قبلی را بگذرانید تا به باطری دستگاه برسید. باز هم مانند سایر اعضای خانواده، خبری از مکانیزم جداکننده باطری از فریم نیست و برای جدا کردن باتری باید به زور بازو و مواد الکلی چسب پاک کن روی آورد. بارها گفته ایم، نبود این مکانیزم در زمان تعمیر باطری، می تواند به سایر بخش های گوشی، به خصوص صفحه نمایش، آسیب برساند!

در نهایت هم نوبت به جداکردن صفجه نمایش از فریم دستگاه می رسد. صفحه نمایش این گوشی دارای انحنا در لبه هاست و باز کردن آن نیاز به دقت و آرامش خاصی دارد. همچنین با وجود خط و خش های عمیق در تست مقاومت، در هنگام جداسازی، هیچ گونه آسیب جدید به صفحه نمایش وارد نشد.

امتیاز گلکسی S22 الترا در بخش کالبدشکافی، شبیه به سایر اعضای خانواده و برابر 7.5 از 10 شد، که کمبود امتیاز نیز به دلیل سختی تعویض باتری این گوشی است. نظر شما درباره این ویدیوها چیست؟

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا