اپل

نمایشگر 27 اینچی اپل با نام Studio Display و رزولوشن 5K رونمایی شد !

اگر در مطالب قبلی شیائومی پارس، با ما همراه بوده باشید، قطعا می دانید که اپل به تازگی از Mac Studio با تراشه قدرتمند M1 Ultra رونمایی کرده است. در ویدیوهای تبلیغاتی مربوط به مک استودیو نمایشگرهایی را دیدیم که اپل قرار است آن ها را با نام Studio Display به بازار عرضه کند. ابعاد این نمایشگر 27 اینچ و رزولوشن آن 5K است. از دیگر مشخصات این نمایشگر می توان به دوربین سلفی و صدای hi-fi و البته، قیمت بالای آن اشاره کرد.

صفحه نمایش استودیو دارای یک پایه داخلی است که به شما امکان می دهد آن را تا 30 درجه کج کنید. به صورت اختیاری، می توانید یک پایه قابل تنظیم شیب و ارتفاع با بازوی متعادل کننده و یک آداپتور VESA که هم جهت افقی و هم جهت عمودی را پشتیبانی می کند، تهیه کنید.

صفحه نمایش این نمایشگر 27 اینچی بوده و با رزولوشن 5K توانسته است که 14.7 میلیون پیکسل را در خود جای دهد. روشنایی آن به 600 نیت می رسد. نمایشگر P3 از طیف رنگی گسترده ای پشتیبانی می کند و دامنه رنگی آن به بیش از 1 میلیون رنگ می رسد. تکنولوژی True Tone نیز به خوبی در صفحه نمایش ادغام شده است و گرمای رنگ را به نسبت محیط اطراف بصورت اتوماتیک تنظیم می کند. نمایشگر استودیو دارای “روکش ضد انعکاس پیشرو در صنعت” برای “بازتاب فوق العاده کم” برای راحتی و خوانایی بهتر است.

برای فضاهای کاری با منابع نور روشن یک گزینه شیشه ای با بافت نانو وجود دارد. این شیشه که برای اولین بار در Apple Pro Display XDR معرفی شد، نور را پراکنده می کند تا درعین حال کیفیت تصویر فوق العاده ای را ارائه دهد.

صفحه نمایش استودیو دارای تراشه A13 Bionic است تا “تجربیات شگفت انگیزی را با دوربین و سیستم صوتی بسیار پیشرفته خود” ایجاد کند. یک دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض در بالای صفحه نمایش با تکنولوژی Center Stage وجود دارد که به طور خودکار شما را در هنگام حرکت در مرکز کادر نگه می‌دارد.

همچنین از یک آرایه متشکل از سه میکروفون با کیفیت استودیویی با حذب نویز بسیار کم استفاده شده است تا کیفیت صوت شما در تماس ها یا ضبط صوتی بسیار شفاف باشد. اما تکنولوژی های استفاده شده در این مانیتور همچنان ادامه دارند. اپل از شش اسپیکر با کیفیت در این نمایشگر استفاده کرده است که ادعا می کند بهترین اسپیکر های تولید شده برای مک هستند. 4 بلندگو صدای زیر را توسط ووفر ها پوشش می دهند و سایر بلندگو ها وظیفه پوشش دادن صداهای بم و بیس را بر عهده دارند.

همچنین این بلندگو ها از صدای فضایی نیز در محتواهایی که از Dolby ATmos بهره مندند، پشتیبانی می کند. این تکنولوژی برای انتقال تجربه ای سینماتیک استفاده شده است. اپل ادعا می کند در این نمایشگر بهترین همگامی بین صدا و تصویر را می توان در بین نمایشگر های رو میزی تجربه کرد.

روی نمایشگر سه درگاه 10 گیگابایت بر ثانیه ای USB-C قرار گرفته است که یکی از آن ها Thunderbolt است. این درگاه به شما اجازه می دهد که نمایشگر را به مک خود یا هر دستگاه جانبی دیگری متصل کنید و از طریق همین درگاه به توان 96 واتی دسترسی داشته باشید. در واقع این نمایشگر می تواند مک بوک پرو 14 اینچی شما را در حالت فست شارژ، شارژ کند. همچنین شما می توانید مک بوک پرو خود را همزمان به سه نمایشگر متصل کنید.

اما در نهایت به بخش شیرین قیمت گذاری برسیم. اپل برای این نمایشگر قیمت 1599 دلار را در نسخه استاندارد در نظر گرفته است. اگر قصد اضافه کردن تکنولوژی شیشه نانو به نمایشگر را دارید می بایست 300 دلار هزینه بیشتری کنید و اگر قصد استفاده از پایه حالت پیشرفته آن استفاده کنید، قیمت نمایشگر به 2299 دلار نیز می رسد.

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا