شیائومیاخبار ویژهمی

بررسی یک موضوع مهم: چرا Xiaomi Mix Fold 2 به بازارهای جهانی نمی آید؟

گوشی Xiaomi Mix Fold 2 دومین نسل از گوشی تاشونده شیائومی است، که با مشخصات حیرت انگیز خود، هر کاربری را مسحور میکند. همانطور که میدانید، نسل اول این گوشی هرگز پا به بازارهای جهانی نگذاشت و بسیاری انتظار داشتند با معرفی نسل دوم برای بازار چین، پای این نسخه حدأقل به بازارهای جهانی برسد، اما چنین نشد! حال در این مطلب سعی داریم به این پرسش اساسی و مهم پاسخ دهیم که چرا گوشی مورد بحث وارد بازارهای جهانی نمیشود؟ با شیائومی پارس در این مقاله اختصاصی همراه باشید…

مشخصات

گوشی Xiaomi Mix Fold 2 به یک صفحه بزرگ داخلی، با سایز 8.02 اینچی و پنل OLED با فناوری LTPO 2.0 مجهز شده است، که قابلیت نرخ نوسازی پویا (بین 1 تا 120 هرتز) را برای کاربران به ارمغان می آورد. وقتی این گوشی تا میشود، با صفحه ای 6.56 اینچی مواجه هستیم، که از نرخ نوسازی 120 هرتز بهره میبرد. در قلب این گوشی شاهد بهره گیری از چیپست قدرتمند اسنپدراگون 8+ نسل 1 کوالکام هستیم، که با 12 گیگابایت حافظه رم نسل 5 و 256، 512 یا 1 ترابایت حافظه داخلی، به دست کاربران میرسد.

مشخصات کامل Xiaomi Mix Fold 2 در یک نگاه
مشخصات کامل Xiaomi Mix Fold 2 در یک نگاه

در قسمت پشت شاهد بهره گیری از سیستم دوربینی 3 گانه هستیم، که کار شخصی سازی آن توسط لایکا انجام شده است. دوربین اصلی این گوشی 50 مگاپیکسلی است، که با دو سنسور 13 مگاپیکسلی فوق عریض و 8 مگاپیکسلی تله فوتو همراهی میشود. سنسور اصلی و تله به لرزشگیر اپتیکال مجهز میباشند و سنسور تله فوتو از قابلیت زوم 2 برابری اپتیکال بهره میبرد. این محصول به یک باتری 4.500 میلی آمپر/ساعتی با شارژ سریع 67 واتی مجهز شده است.

رقبا

از جمله رقبای گوشی تاشونده نسل دوم شیایومی میتوان به Galaxy Z Fold 4 سامسونگ، Find N کمپانی اوپو و Surface Duo 2 مایکروسافت اشاره کرد. بدیهی است از بین این گزینه ها، رقیب اصلی Xiaomi Mix Fold 2، گوشی Z Fold 4 کمپانی سامسونگ میباشد. در بررسی های انجام شده، ظاهراً در رقابت بین این دو محصول، گوشی شایومی برنده رقابت است؛ چون از لحاظ طراحی بسیار پیشتر از رقیب است. اما چرا این محصول وارد بازارهای جهانی نمیشود؟

چرا Xiaomi Mix Fold 2 به بازارهای جهانی نمی آید؟

در واقع اگر بخواهیم به صورت سریع بگوییم، قیمت این محصول شاید بزرگترین مانع بر سر راه ورود آن به بازارهای جهانی باشد! این محصول با برچسب قیمتی 8,999 یوآن در چین به فروش میرسد، که در صورت ورود به بازارهای جهانی باید با قیمتی نزدیک به 1,300 یورو عرضه شود. این در حالی است که ما مالیات و سایر هزینه ها را هنوز لحاظ نکرده ایم!

پس در بهترین حالت ممکن این گوشی 1,300 یورو قیمت خواهد داشت؛ در بدترین حالت ممکن چطور؟ قطعاً باید 1,600 یورو را برای خرید این محصول در بازارهای جهانی کنار بگذارید؛ شاید هم بیشتر! این قیمت ارزان تر از Z Fold 4 سامسونگ میباشد، اما هنوز از Z Fold 3 گرانتر است. قطعاً کاربران به دلیل قدمت سامسونگ در این حیطه سراغ گوشی های تاشونده این کمپانی میروند.

به این ترتیب، غول کره ای برنده این بازی است؛ اما چه باید بشود؟ قطعاً شاومی نیاز به زمان بیشتری برای پایین آوردن قیمت نهایی گوشی های تاشونده خود دارد. باید فناوری ساخت گوشی های تاشونده آنقدر برای غول چینی دنیای تکنولوژی کم هزینه باشد، که کاربر بین محصولات عدیده سامسونگ با برچسب های قیمتی پایین تر و محصولات این کمپانی، کاربر سراغ برادر چینی برود!

راهکار

قطعاً راهکار شائومی برای عبور از این سد بزرگ، آوردن تکنولوژی ساخت این گوشی به کشورهای اروپایی و آسیایی است. به دلیل پیچیدگی های ساخت گوشی تاشونده، هنوز امکان ساخت آنها در کشوری به جز چین برای این کمپانی مقدور نیست و برای گذر از این مشکل، باید کارخانه های High-Tech شیایومی به بازارهای جهانی وارد شود. در حال حاضر این کمپانی در کشورهایی مثل هند کارخانه هایی مجهز دارد، اما برای ساخت گوش تاشونده، نیاز به همتی بزرگ است.

آینده

قطعاً در آینده ای نه چندان دور مشکلات بر سر راه ساخت و عرضه این محصول برطرف خواهد شد. پیش بینی میشود با معرفی Xiaomi Mix Fold 3، این کمپانی فکری برای عرضه جهانی گوشی های تاشونده کند. پیش بینی ها میگویند این محصول احتمالاً در 3 ماهه سوم سال 2023 میلادی معرفی خواهد شد. پس حدأقل 9 ماهی زمان باقی مانده است تا ببینیم آیا نسل سوم گوشی تاشونده شیامی به بازارهای جهانی میرسد یا خیر.

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

محمد
محمد
میهمان
۱۴۰۱-۱۰-۰۹ ۱۵:۳۰

چقدر حیف که ما تو این کشور به دلیل تحریما نمیتونیم همچین محصولاتیو تجربه کنیم و همیشه محرومیم از تکنولوژی روز دنیا.اگر هم بتونیم با قیمت چند برابری محصولات تهیهشون کنیم بازم به دلیل نبود اینترنت آزاد از امکانات اصلی گوشی هوشمند محرومیم.

دکمه بازگشت به بالا