آموزش های اختصاصیترفندهاسامسونگ

سامسونگ ویتنام، هند یا چین؟ خرید گوشی سامسونگ ساخت کدام کشور بهتر است؟

از سوالات مشترکی که در ذهن کاربران در هنگام خرید گوشی های سامسونگ شکل می گیرد می توان به سوالات زیر اشاره کرد:

  • گوشی سامسونگ ساخت هند بهتر است یا ویتنام؟
  • تفاوت های گوشی سامسونگ ساخت هند و ویتنام در چیست؟
  • کیفیت مونتاژ کدام کشور بهتر است؟
  • آیا سامسونگ ساخت هند از ویتنام ارزان تر است؟
  • چگونه گوشی سامسونگ ساخت هند را از ویتنام تشخیص دهیم؟

در این مطلب قصد دارم تا به تمام جزئیات درباره سامسونگ «ساخت هند» و «ساخت ویتنام» و حتی «ساخت چین» بپردازم تا در زمان خرید گوشی های سامسونگ دچار اشتباه نشوید.

در حال حاضر در بازار ایران درصد بالایی از موجودی گوشی های سامسونگ مربوط به ساخت هند و ویتنام است که در هنگام خرید باعث سردرگمی کاربران و همچنین گاها باعث سودجویی برخی از فروشندگان نیز می شود. تصور غالب در بازار این است که کیفیت گوشی های سامسونگ ساخت ویتنام از گوشی های سامسونگ ساخت هند بیشتر است.

بر اساس همین تصور، گوشی های سامسونگی که ساخت ویتنام هستند در بازار با قیمت بیشتری به نسبت گوشی های سامسونگ ساخت هند به فروش می رسند. حتی این تصور باعث می شود در هنگام فروش گوشی سامسونگ ساخت هند دست دوم هم دچار مشکل شده و مجبور به فروش گوشی با قیمتی پایین تر از قیمت واقعی اش شوید.

آیا تفاوت کیفیت در گوشی های سامسونگ ساخت ویتنام و هند وجود دارد؟

سامسونگ یک کمپانی کره ای بوده و دفتر اصلی آن در خاک کره جنوبی واقع شده است، اما همانطور که اپل گوشی هایش را در چین و شیائومی برخی از گوشی هایش را در هند تولید می کند، گوشی های سامسونگ هم در دو کشور هند و ویتنام تولید می شوند. البته برخی از پایین رده های سامسونگ در چین نیز تولید می شوند که در ادامه به آن نیز خواهیم پرداخت.

مهم ترین فاکتور در تولید گوشی های هوشمند و بطور کلی یک سیستم تولیدی موفق، کاهش هزینه تولید است. کمپانی های تولید گوشی های هوشمند با استفاده از خطوط تولید موجود در کشور های آسیایی مثل هند ، چین و ویتنام و البته پرداخت حقوق کمتر (حقوق پایه کارگران در این کشورها از سایر کشور ها کمتر است) ، موفق به کاهش قیمت تمام شده کالا می شوند و به کمک این موضوع می توانند به رقابت با سایر کمپانی های بپردازند.

اما نکته ای که بسیار مهم است، این است که تمامی قطعات و مواد اولیه گوشی های سامسونگ که در کشورهای مختلف تولید می شوند توسط خود سامسونگ تامین می شود و همچنین در کلیه خطوط تولید سامسونگ استانداردهای ساخت و کنترل کیفیت یکسانی وجود دارد. چه دلیلی وجود دارد که کمپانی مشهوری مانند سامسونگ با ایجاد تفاوت کیفیت در گوشی های ساخت کشور های مختلف، باعث شود تا مشتریان خود را از دست بدهد؟ پس از این مسئله نتیجه می گیریم که کیفیت تمام گوشی های سامسونگ تولید شده در کشور های مختلف، یکسان بوده و هیچ تفاوت کیفیتی وجود ندارد.

گوشی های سامسونگ ساخت کدام کشور اصلی است؟

همانطور که در بالا نیز اشاره شد، تمام قطعات و استانداردهایی که در کشور های مختلف برای تولید گوشی های سامسونگ استفاده می شود، یکسان بوده و مورد تایید سامسونگ است. پس گوشی های اصلی سامسونگ می توانند تولید کشورهایی مثل هندوستان، ویتنام و یا هر کشور دیگری باشند. البته موضوع درباره گوشی های «طرح سامسونگ» متفاوت است و این گوشی های فیک بصورت کلی توسط سامسونگ تولید نمی شوند.

قیمت گوشی های سامسونگ ساخت هند و ویتنام متفاوت است؟

در بازار ایران مهم ترین عامل تعیین قیمت، عامل عرضه و تقاضاست. هرچقدر تقاضا برای یک گوشی بیشتر شود، باعث کاهش موجودی گوشی در بازار شده و همین موضوع باعث افزایش قیمت آن می شود. به دلیل تصوری که بین کاربران جا افتاده است، بیشتر کاربران تمایل به خرید گوشی های سامسونگ ساخت ویتنام دارند و همین موضوع نیز بستر را برای سودجویی فروشندگان فراهم کرده است. با چشم پوشی روی این موضوع، نباید تفاوت قیمتی در بین گوشی های ساخت هند و ویتنام وجود داشته باشد، اما عامل عرضه و تقاضا بصورت ناخودآگاه باعث این تفاوت قیمت شده است.

گوشی سامسونگ ساخت هند بخریم یا ویتنام؟

با توجه به تمام توضیحاتی که در بالا داده ام، هیچ تفاوتی در کیفیت گوشی های سامسونگ ساخت هند و ویتنام وجود ندارد و در صورتی که تفاوت قیمتی گوشی سامسونگ ساخت هند با ساخت ویتنام محسوس و چشمگیر باشد، خرید گوشی سامسونگ ساخت هند می تواند منطقی تر باشد. اما نکته اصلی اینجاست که با توجه به تصور اشتباهی که کاربران از گوشی های ساخت هند دارند، ممکن است در هنگام فروش این گوشی بعنوان گوشی کارکرده مجبور به فروش آن با قیمتی پایین تر از قیمت اصلی کالا شوید.

گوشی های ODM ساخت چین چیست؟

معمولا برخی از گوشی های پایین رده و اقتصادی سامسونگ،برای کاهش قیمت نهایین محصول و رقابت با کمپانی های چینی، به سفارش این کمپانی توسط کمپانی های تولید کننده ثالث تولید می شوند. برای مثال گلکسی A10 و A10s یکی از این گوشی ها هستند که توسط کمپانی Wingtech طراحی و تولید شده اند. به چنین گوشی هایی که تحت برند سامسونگ عرضه شده ولی تولید کمپانی های ثالث هستند، گوشی های ODM گفته می شود.

با توجه به اینکه سامسونگ کیفیت تولید و قطعات استفاده شده در این گوشی ها را تایید می کند، اما باز هم گوشی های ODM از نظر کیفیت ساخت و مونتاژ به پای گوشی های سامسونگ نمی رسد. به همین دلیل است که برخی از گوشی های هم قیمت با گوشی های پایین رده سامسونگ، کیفیت و قابلیت های بیشتری را ارائه می دهد.

چگونه کشور سازنده گوشی سامسونگ خود را تشخیص دهیم؟

تشخیص کشور سازنده گوشی های سامسونگ بسیار ساده است و با کمک کد IMEI حک شده روی جعبه گوشی می توان آن را متوجه شد. اما اگر جعبه گوشی خود را در دسترس ندارید، می توانید با شماره گیری کد #06#* کد IMEI گوشی خود را به دست آورید.

هفتمین و هشتمین رقم از سمت چپ مشخص کننده کشور تولید کننده گوشی شماست و اعداد نیز به شرح زیر هستند:

[برای مشاهده جزئیات کد ها روی منو زیر کلیک کنید]

کد کشورهای سازنده گوشی های سامسونگ

01-10 = فنلاند

02-20 = امارت | هند

03-30 = چین

04-40 = چین

05-50 = برزیل | آمریکا | فنلاند

06-60 = مکزیک | هنک کنگ | چین

08-80 = آلمان

13-31 = آذربایجان

جمع بندی

به دلیل وجود تحریم ها و شرایط واردات گوشی های هوشمند، خرید مطمئن یک گوشی هوشمند به نوعی دغدغه تبدیل شده است که با وجود برخی از فروشندگان سودجو این کار سخت تر نیز شده است. تیم شیائومی پارس در تلاش است تا با اطلاع رسانی اصلی ترین نکات شما را در خرید مطمئن و استفاده بهتر از کالاهای دیجیتال یاری کند. همچنین شما کاربران عزیز می توانید با اطمینان کامل از فروشگاه اینترنتی شیائومی پارس اقدام به خرید انواع گوشی موبایل و کالای دیجیتال کنید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

1 1 رای
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
6 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مهتاب
مهتاب
میهمان
۱۴۰۲-۰۱-۰۹ ۱۴:۴۳

سلام من وقتی اون کد رو زدم imei.هفتمین عدد ۳ بود اما بعد IMEI یک خط کشیده بود نوشته بود 01
الان این گوشی چینیه یا فنلاند؟

SinaKing
SinaKing(@sinaking)
مدیر
Active Member
پاسخ به  مهتاب
۱۴۰۲-۰۱-۰۹ ۲۰:۰۸

سلام دوست من …
گوشی شما ساخت فنلاند هستش .

مهتاب
مهتاب
میهمان
پاسخ به  SinaKing
۱۴۰۲-۰۱-۱۱ ۱۳:۴۶

آها چون پشتش نوشته ساخته شده در چین
خیلی شک کردم

SinaKing
SinaKing(@sinaking)
مدیر
Active Member
پاسخ به  مهتاب
۱۴۰۲-۰۱-۱۱ ۱۹:۵۹

خیلی مواقع ذکر میشه Made in China که طبیعی هست ، چون اسمبل در چین انجام میشه . قطعات معمولاً در کشورهای دیگه تولید و در چین اسمبل (رو هم بسته) میشه .

ممد
ممد
میهمان
۱۴۰۲-۰۴-۰۶ ۲۳:۱۴

سلام من یک a14 خریدم ک روی جعبه و کابل داخل جعبه نوشته made in china مگه چین a14 هم تولید می کرده مگه چین توقف تولید نکرده

SinaKing
SinaKing(@sinaking)
مدیر
Active Member
پاسخ به  ممد
۱۴۰۲-۰۴-۰۷ ۰۳:۰۸

سلام دوست خوب من …
والا ما خبری از تولیدات کمپانی ها نداریم و صرفاً درباره پارت نامبرها برای شما صحبت کردیم. سیاست کمپانی ها متفاوت هست و به دلیل اینکه وارد کننده دنبال سود بیشتر هست، ممکنه گوشی هایی رو تو کشور ببینیم که دیدنشون تعجب آور باشه!

دکمه بازگشت به بالا