اپل

عملکرد باتری آیفون 12 مشخص شد؛ پسرفت به نسبت سال گذشته!

مدت زیادی از معرفی خانواده آیفون 12 توسط اپل نمی گذرد و حالا نتیجه عملکرد باتری آیفون 12 مشخص شده است. این گوشی یک باتری 2815 میلی آمپری دارد که به نسبت نسل قبلی اش، بعنی آیفون 11، حدود 10 درصد کوچک تر است. با این حال اپل وعده داده بود که این کاهش ظرفیت باتری باعث کاهش عملکرد آن نخواهد شد! چرا که تراشه A14 اپل به مصرف بهینه تری نسبت به نسل قبلی خودش دارد. اما نتیجه آن طور که انتظار می رفت اتفاق نیفتاد!

آیفون 12 اعداد نسبتا خوبی را در تست باتری به ثبت رسانده است، 20 ساعت مکالمه و 13 ساعت پخش ویدیو و همچنین 13 ساعت وب گردی! اما آیفون 11 در سال گذشته اعداد بهتری را ثبت کرده بود. 15 ساعت برای وب گردی و 19 ساعت برای پخش ویدیو!

اما از مصرف باتری بگذریم به بخش شارژ شدن آن می رسیم، جایی که اگر اولین بار است که آیفون می خرید، باید شارژر آن را بصورت جداگانه تهیه کنید. اگر پیش از این هم از آیفون استفاده می کردید، باز هم برای اینکه آیفون 12 خود را با حداکثر توان، یعنی 18 وات، شارژ کنید بایستی شارژر آن را جداگانه بخرید، چون خبری از آداپتور و کابل شارژ تبدیل USB به لایتنینگ در جعبه نیست و فقط یک کابل تبدیل Type-C به لایتنینگ در جعبه موجود است!

اگر شارژر 20 وات اپل را برای شارژ این گوشی استفاده کنید، در مدت 30 دقیقه 58 درصد از ظرفیت باتری آن شارژ خواهد شد. در 60 دقیقه میزان شارژ به 90 درصد می رسد و برای اینکه 10 درصد مابقی پر شود باید نیم ساعت دیگر منتظر بمانید. یعنی یک ساعت و نیم زمان نیاز است تا آیفون 12 شما از صفر تا 100 درصد شارژ شود!

آیفون 12 از شارژ بیسیم هم پشتیبانی می کند که در صورت استفاده از MagSafe می توانید آن را با توان 15 وات شارژ کنید، ولی اگر قصد شارژ کردن آیفون 12 را با شارژرهای بیسیم متفرقه دارید، توان آن بین 5 تا 8 وات محدود شده است! اعداد مربوط به زمان مورد نیاز برای شارژ شدن بصورت بیسیم در تصویر قابل مشاهده است.

اما روند شارژ بیسیم آیفون 12 توسط MagSafe جالب است. در تست ها یک وات متر در مسیر شارژر قرار گرفته و مشخص شده که MagSafe در ده دقیقه اول شارژ شدن، توان 15 وات ارائه می دهد و پس از آن به 10 وات کاهش می یابد. و وقتی شارژ گوشی به 80 درصد برسد، باز هم کاهش پیدا کرده و به 5 وات می رسد!

شارژر MagSafe در تست ها در هنگام شارژ آیفون های جدید داغ می شد و مشخص نیست که آیا این موضوع باعث کاهش توان خروجی می شد یا خیر؟! ممکن است اپل با ارائه یک بروزرسانی نرم افزاری این مشکل پیش آمده را حل کند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا