اپل

با چیدمان جدید دوربین های آیفون 13 پرو مکس آشنا شوید ؛ سنسورهای جدید سونی !

اپل بطور کلی تمایلی برای صحبت درباره جزئیات گوشی هایش ندارد و حالا که برخی از گوشی های خانواده آیفون 13 بصورت رسمی عرضه شده اند، کاربران مشتاق به جستار درباره جزئیات این گوشی ها می پردازند و هر روز جزئیات جدیدی را منتشر می کنند.

آخرین اطلاعاتی که از یک کاربر علاقمند چینی درباره این گوشی ها شنیده ایم، درباره سنسورهای دوربین قرار گرفته در بطن آیفون 13 پرو مکس بوده است. هر سه سنسور موجود در ماژول دوربین اصلی این گوشی تغییر کرده و از سنسور های سری IMX 7 کمپانی سونی استفاده شده است. اما جالب است بدانید که سنسور ToF (LiDAR) و سنسور دوربین سلفی به نسبت آیفون 12 پرو مکس بدون تغییر باقی مانده است.

  • اپل از سنسور 12 مگاپیکسلی با لنز 26 میلی متری و اپرچر f/1.5 بعنوان دوربین های اصلی استفاده کرده است. پیکسل های این سنسور 1.9 میکرومتری هستند و این سنسور از یک لرزشگیر تغییر سنسور نیز بهره می برد. در مقابل این سنسور نیز یک لنز 7 لایه قرار گرفته است.
  • اما سنسور دوربین با زاویه دید فوق عریض که آن را با نام الترا واید می شناسیم نیز 12 مگاپیکسلی است و یک لنز 13 میلی متری دارد. اپرچر این دوربین f/1.8 بوده و از یک لنز 6 لایه در آن استفاده شده است. بزرگترین پیشرفت در سنسور التراواید، اضافه شدن قابلیت فوکوس خودکار بوده است.
  • و در نهایت دوربین با لنز تله نیز 12 مگاپیکسلی است و بزرگترین لنز را با ابعاد 77 میلی متر در مقابل خود دارد. ترکیب این سنسور 12 مگاپیکسلی و لنز 77 میلی متری 6 لایه زوم اپتیکال 3 برابر را برای آیفون 13 پرو مکس به ارمغان آورده است. در این سنسور شاهد لرزشگیر اپتیکال OIS و اپرچر f/2.8 هستیم. در این سنسور این امکان فراهم شده است که وابسته به نور محیط از قابلیت حالت شب استفاده کنید.

در بالا مقایسه ای کوچک بین مشخصات دوربین گوشی های آیفون 12 پرو مکس و 13 پرومکس آمده است که بررسی آن خالی از لطف نخواهد بود.

[برای ورود به فروشگاه اینترنتی شیائومی پارس روی کادر کلیک کنید]

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا