سایر برندهاگوگل

با تراشه Tensor ، اولین تراشه اختصاصی گوگل، بیشتر آشنا شوید.

اگر مطالب شیائومی پارس را دنبال کرده باشید، می دانید که گوگل پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو به تازگی توسط گوگل معرفی شدند. این گوشی ها اولین گوشی هایی هستند که با تراشه اختصاصی گوگل با نام Tensor عرضه خواهند شد. در این مطلب سعی داریم تا اطلاعات بیشتری درباره این سنسور را به شما انتقال دهیم.

گوگل به طور کلی علاقه برای به اشتراک گذاشتن جزئیات تراشه هایش ندارد و در بلاگ 18 پاراگرافی ای که درباره این تراشه صحبت شده است نیز جزئیات این تراشه مشخص نشده است. ولی به لطف وبسایت  Engadget می دانیم که تراشه Tensor بر پایه معماری 5 نانومتری ساخته شده است و CPU آن بر پایه معماری سه شاخه ای ساخته شده است. CPU این تراشه متشکل از دو هسته بزرگ ARM Cortex-X1 می باشد که بر فرکانس کاری 2.8 گیگاهرتز قفل شده اند.

تراشه Tensor در واقع اولین و تنها تراشه حال حاضر دنیاست که از دو هسته Cortex-X1 بهره می برد، اما در تراشه اسنپدراگون 888 که از یک هسته Cortex-X1 بهره گرفته شده است، فرکانس کاری در عدد بالاتری قرار گرفته است. به Tensor برگردیم؛ این تراشه علاوه بر دو هسته Cortex-X1 ، از دو هسته Cortex-A76 با فرکانس 2.25 گیگاهرتز بهره می برد و چهار هسته Cortex-A55 نیز تکمیل کننده این تراشه 8 هسته ای است که قرکانس این هسته های کم مصرف نیز روی عدد 1.8 گیگاهرتز قفل شده است.

تراشه Tensor از پردازنده گرافیکی ARM Mali-G78 بهره می برد. هنوز هیچ خبری دقیقی درباره جزئیات پردازنده گرافیکی این تراشه وجود ندارد، اما بر اساس خبرهایی که از افشاگران به گوش می رسد ، گوگل از نسخه 20 هسته ای این تراشه بهره گرفته است!

گوگل اعلام کرده است که تراشه Tensor حاصل همکاری با بخش Google Research می باشد و همین مسئله این بستر را فراهم کرده تا بتواند یک پلتفرم AI/ML را در این تراشه بوجود آورد. به همین دلیل است که تراشه Tensor یک تجربه جدید را در بخش هایی که نیاز به ML دارد را بوجود آورده است. مانند بخش های Motion Mode, Face Unblur و حالت تشخیص گفتار در ویدیو.

تراشه Tensor در واقع دقیق ترین تشخیص گفتاری را دارد که گوگل تا به امروز از آن بهره گرفته است. این تراشه همچنین ترجمه لحظه ای را در پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو به ارمغان آورده است که باعث می شود بتوانید در پیام رسان گوشی یا واتس اپ بصورت زنده اقدام به ترجمه کند. این مترجم همجنین در بخش های دیگر مانند پخش ویدیو نیز در دسترس است.

به لطف تراشه Tensor حالا گوگل پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو عملکرد بهتری را در زمینه تشخیص چهره در عکاسی و فیلمبرداری از خود نشان خواهند داد. همچنین به لطف لایه های امنیتی مختلف گوگل و تراشه امنیتی Titan M2 می توان گفت که پیکسل های جدید پرلایه ترین گوشی های دنیا از نظر لایه های امنیتی هستند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا