سایر برندهاگوگل

امتیاز بنچمارک تراشه اختصاصی گوگل Tensor مشخص شد.

اگر با شیائومی پارس همراه بوده باشید، حتما می دانید که گوگل با معرفی پرچمداران جدید خود، از اولین تراشه اختصاصی خود نیز با نام Tensor رونمایی کرد که وظیفه پردازش اطلاعات در گوشی های پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو را بر عهده دارد. این تراشه بر پایه معماری 5 نانومتری تولید شده ولی ساختاری عجیب دارد. این تراشه از 8 هسته تشکیل شده است که به ترتیب 2 هسته Cortex-X1 ، دو. هسته Cortex-A76 که برای سال 2018 است و چهار تراشه A55s هستند.

هسته های پردازشی X1 امسال محبوبیت زیادی داشتند، کوآلکام از این هسته در تراشه پرچمدار خود با نام اسنپدراگون 888 استفاده کرده بود که آن را در پرچمداران سال 2021 دیده ایم. همچنین کمپانی مدیاتک نیز در تراشه پرچمدار امسال خود با نام اگزینوس 2100 از این هسته پردازشی استفاده کرده است. هر دو تراشه ذکر شده بر پایه معماری 5 نانومتری تولید شده اند و تنها از یک هسته Cortex-X1 بهره می برند.

حالا امتیاز بنچمارک Geekbench برای تراشه tensor در تست های تک و چند هسته ای مشخص شده است و نتایج کمی شگفت انگیز بوده است. روی کاغذ به دلیل استفاده گوگل از هسته های قدیمی A76 در مقابل هسته های جدیدتر A78 در تراشه های کوآلکام و مدیاتک انتظار می رود که عملکرد چند هسته ای ضعیف تری را از تراشه tensor نسبت به اسنپدراگون 888 و اگزینوس 2100 شاهد باشیم. اما در سمت دیگر Tensor میزبان دو هسته X1 است در حالی که دو تراشه دیگر تنها یک هسته X1 دارند. به هر حال در ادامه به بررسی امتیازات خواهیم پرداخت.

گوگل تراشه Tensor را به تازگی معرفی کرده است که باید آن را با تراشه های اسنپدراگون 898 و اگزینوس 2200 مقایسه کرد که حاوی هسته های جدید X2 و A710 هستند و به نظر می رسد که گوگل به سادگی از این دو تراشه شکست خواهد خورد.

مقایسه بین گوشی پیکسل 6 با 8 گیگ رم و پیکسل 6 پرو با 12 گیگ رم با تراشه Tensor در کنار Black Shark 4 Pro با تراشه اسنپدراگون 888 و 16 گیگ رم و گلکسی S21 Ultra با تراشه اگزینوس 2100 با 12 گیگ رم انجام شده است. در نتیجه این تست امتیازات بسیار نزدیک بوده و تفاوت عملکرد خیلی محسوس نیست و بیشترین تفاوت را می توان به حافظه رم و شرایط محیطی ربط دارد.

اما در بخش تست پردازنده گرافیکی Mali-G78 MP20 که در تراشه Tensor استفاده شده است شرایط کمی جذاب تر است. در اولین بررسی هایی که از کاربران منتشر شده است گوگل پیکسل 6 توانسته به نسبت هوآوی Mate 40 Pro و گلکسی S21 Ultra با تراشه اسنپدراگون 888 و اگزینوس 2100 بهتر عمل کند و امتیاز 2028 را به ثبت برساند.

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا