بروزرسانی های نرم افزاریسامسونگشیائومیمحتوای ویدئویی سایر برندهاویدئو

میانرده های جدید سری گلکسی A سامسونگ معرفی شدند ؛ گلکسی A53، A33 و A73 + تیزرهای رسمی ویدیویی!

مدت نسبتا زیادی است که شایعات زیادی پیرامون گوشی های سری A سامسونگ گلکسی می شنویم و همین چند روز پیش شاهد رونمایی از پایین رده های این سری با نام های گلکسی A13 و گلکسی A23 بودیم. همچنین سامسونگ به تازگی از دو عضو جدید برای خانواده گلکسی M نیز با نام های گلکسی M23 و گلکسی M33 رونمایی کرد. حالا در این مطلب به بررسی اعضای جدید خانواده گلکسی A سامسونگ خواهیم پرداخت. در ادامه با شیائومی پارس همراه باشید… .

سامسونگ گلکسی A73 5G

گلکسی A73 5G بزرگ ترین عضو این خانواده بوده و میزبان صفحه نمایشی عظیم با ابعاد 6.7 اینچ از نوع AMOLED و رزولوشن +FHD می باشد. این صفحه نمایش از نرخ تازه سازی تصویر 120 هرتز پشتیبانی می کند که این روز ها در گوشی های میانرده به تعدد دیده می شود. صفحه نمایش نسل قبلی، گلکسی A72، نیز همین ابعاد را داشت ولی از نرخ تازه سازی تصویر 90 هرتزی بهره می برد.

از دیگر تفاوت های چشمگیر نسل جدید به نسبت نسل قبل، ارتباطات 5G است. گلکسی A72 با شبکه 4G به بازار عرضه شد و هیچ وقت شاهد عرضه نسخه 5G نبوده ایم، اما در نسل جدید شاهد ارتباطات 5G هستیم که پیشرفت قابل قبولی به شمار می آید. تراشه این دستگاه هنوز مشخص نیست، اما بر اساس اطلاعات رسمی، این تراشه بی نام و نشان با 6/8 گیگابایت رم و 128/256 گیگابایت حافظه داخلی همگام سازی شده و در کنار در حافظه می توانید از کارت حافظه خارجی تا 1 ترابایت بهره مند باشید.

 

اما به بخش شیرین ماجرا، چیدمان دوربین، برسیم. در گلکسی A73 شاهد ماژول دوربین با 5 حفره هستیم. ماژول دوربین در این دستگاه کمی نسبت به قاب دستگاه برآمدی دارد، اما به دلیل هم رنگ بودن ماژول و قاب پشتی دستگاه، این برآمدی خیلی حس نشده و جذاب خاصی را بوجود آورده است. سامسونگ از یک سنسور 108 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.8 و لرزشگیر اپیتکال به جای سنسور 64 مگاپیکسلی در نسل قبل، استفاده کرده است.

سایر حفره ها توسط سنسور های 12 مگاپیکسلی با لنز فوق عریض و دو سنسور 5 مگاپیکسلی با لنزهای ماکرو و عمق میدان و البته فلاش LED پر شده اند. در این دستگاه خبری از لنز تله نیز و تصاویر روی حالت 2X با کراپ شدن تصاویر 108 مگاپیکسلی دوربین اصلی ثبت خواهد شد. در حفره ای کوچک در بالای صفحه نمایش نیز شاهد یک سنسور 32 مگاپیکسلی بعنوان دوربین سلفی هستیم.

در زمینه باتری شاهد اشتراکاتی در A33, A53 و A73 هستیم. هر سه دستگاه از باتری 5000 میلی آمپری با شارژ سریع 25 وات بهره مند هستند. قیمت گلکسی A73 هنوز بصورت رسمی مشخص نیست، اما فروش رسمی آن از 2 اردیبهشت 1401 آغاز خواهد شد.

سامسونگ گلکسی A53 5G

در گلکسی A53 5G شاهد صفحه نمایشی 6.5 اینچی از نوع AMOLED با رزولوشن +FHD هستیم که این صفحه نمایش نیز از رفرش ریت 120 هزتر پشتیبانی می کند. همانند برادر بزرگ تر در حفره ای دربالای صفحه نمایش شاهد دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی هستیم.

با چرخاندن گوشی به سمت پشت، شاهد ماژول با چهار دوربین متشکل از سنسور 64 مگاپیکسلی بعنوان دوربین اصلی ، که از دریچه دیافراگم F/1.8 و لرزشگیر تصویر اپتیکال بهره مند است، یک سنسور 12 مگاپیکسلی با لنز فوق عریض و f/2.2 ئ و در نهایت دو سنسور 5 مگاپیکسلی با لنز های ماکرو و عمق میدان است. ممکن است تا اینجای کار این اعداد کاربران گوشی های A52/A52s را به حسادت وادار نکند، اما گلکسی A53 5G بدون پیشرفت هم نبوده است.

در این دستگاه با تراشه جدید شاهد ترکیب تا 12 عکس با نورهای مختلف برای رسیدن به یک تصویر حالت شب با کیفیت، بدون نویز و با نور مناسب هستیم. همچنین با وجود لنز عمق میدان، تشخیص سوژه از پس زمینه در تصاویر پرتره دقیق تر انجام می شود. همچنین بصورت هوشمند با توجه به نور محیط به شما پیشنهاد می دهد که چه سرعت فیلمبرداری ای مناسب تر خواهد بود.

به نسبت نسل قبل، شاهد بزرگ تر شدن باتری و 5000 میلی آمپری شدن آن هستیم و این گوشی هم از شارژ سریع 25 وات پشتیبانی می کند. فروش گلکسی A53 5G از 14 فروردین در بازارهای منتخب آغاز خواهد شد و شما عزیزان می توانید قیمت این دستگاه و قیمت گلکسی A33 5G را در جدول زیر مشاهده کنید.

سامسونگ گلکسی A33 5G

ابعاد گلکسی A33 5G با اندکی تفاوت برابر با گلکسی A33 است، با اینکه در نسخه 5G شاهد کاهش ابعاد صفحه نمایش به 6.4 اینچ و کاهش نرخ تازه سازی تصویر به 90 هرتز هستیم، اما پنل همچنان از نوع AMOLED با رزولوشن +FHD است. اما با این حال، باز هم یک پیشرفت بزرگ به نسبت گلکسی A32 5G با صفحه نمایش LCD با نرخ تازه سازی 60 هرتزی و رزولوشن +HD است. صفحه نمایش گلکسی A33 5G حتی از صفحه نمایش گلکسی A23 و گلکسی M33  که به تازگی معرفی شده اند نیز باکیفیت تر است.

در بخش دوربین سامسونگ از یک سنسور 48 مگاپیکسلی با f/1.8 و لرزشگیر اپتیکال بعنوان دوربین اصلی دستگاه در کنار سنسورهای 8 مگاپیکسلی با لنز فوق عریض و 5 مگاپیکسلی با لنز ماکرو و همچنین 2 مگاپیکسلی بعنوان دوربین عمق میدان بهره گرفته است.  دوربین سلفی نیز 13 مگاپیکسلی است و سامسونگ در این دستگاه به جای استفاده از حفره از ناچ استفاده کرده است.

سایر مشخصات تا حد زیادی مشابه گلکسی A53 5G است. سامسونگ بجای شارژ 15 واتی برای این دستگاه شارژ 25 واتی را در نظر گرفته و ادعا می کند این دستگاه با یک بار شارژ می تواند تا دو روز نیازهای کاربر را رفع کند.

هر دو مدل گلکسی A33 5G و گلکسی A53 5G از انتخاب های 6/128 گیگ و 8/256 گیگابایت برخوردارند و از کارت حاظه خارجی تا 1 ترابایت پشتیبانی می کنند. همچنین هر دوتا دستگاه موفق به کسب گواهی IP67 ، ضد آب و گرد و غبار شده اند. از دیگر مشخصات مشترک این دو دستگاه می توان به لایه محافظتی Gorilla Glass 5 در جلو و قاب پشت دستگاه اشاره کرد.

فروش رسمی گلکسی A33 5G با قیمت هایی که بالاتر ذکر شد از 2 اردیبهشت آغاز خواهد شد.

گلکسی A53 5G و A33 5G با رابط کاربری One UI 4.1 بر پایه اندروید 12 معرفی و عرضه شده اند. سامسونگ قول 4 بروزرسانی اندروید و 5 سال بروزرسانی بسته های امنیتی را برای این گوشی ها داده است.

ویدیو ها:

در ادامه می توانید به مشاهده تیزرهای رسمی سامسونگ از گوشی های جدید خانواده گلکسی A بپردازید:

ویدیو نمایش مقاومت سامسونگ گلکسی A53 5G در برابر ضربه و آب !

 

تیزر رسمی سامسونگ برای گوشی های گلکسی A33 5G و گلکسی A53 5G !

 

تیزر رسمی سامسونگ برای نسل 2022 خانواده گلکسی A !

 

جمع بندی کلی از مراسم معرفی اعضای جدید خانواده گلکسی A سامسونگ !

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا