سامسونگکنفرانس مطبوعاتی سایر برندهاکنفرانس ها

تمام آنچه در مراسم آنپکد سامسونگ گذشت ؛ بررسی تخصصی گلکسی Z Fold 3 و Z Flip 3 !

با اینکه چند روزی از مراسم رونمایی از محصولات جدید سامسونگ در کنفرانس Unpacked می گذرد، اما همچنان بحث درباره محصولات معرفی شده بسیار داغ بوده و صحبت درباره آن خالی از لطف نیست. در این مطلب قصد داریم تا تمامی محصولات معرفی شده در این مراسم را برای شما کاربران عزیز معرفی کنیم.

در مراسم آنپکد سامسونگ پنج محصول معرفی شد ؛ دو گوشی تاشو با نام های Z Fold 3 و  Z Flip 3 ، دو ساعت هوشمند Galaxy Watch 4 و یک ایرباد TWS با نام Galaxy Buds 2 ، که به ترتیب به بررسی آن ها می پردازیم.

سامسونگ گلکسی Z Fold 3 :

سامسونگ در مراسم آنپکد خود از سومین نسل گوشی تاشدنی گلکسی Z Fold با پسوند 3 رونمایی کرد. این گوشی تغییرات خوبی را با خود همراه دارد، بعنوان بزرگترین تغییرات می توان به گواهی IPX8 برای مقاومت دربرابر آب و گرد و غبار ، پشتیبانی از قلم S Pen و تغییراتی در بخش پردازش و صفحه نمایش اشاره کرد.

صفحه نمایش تاشوی گلکسی Z Fold 3 ابعادی برابر با 7.6 اینچ دارد و جنس آن از نوع Dynamic AMOLED 2X است که با نرخ تازه سازی 120 هرتز همراه شده است که این مشخصات را در نسل قبل هم دیده بودیم. تغییر بزرگی که در این نسل می بینیم تبدیل دوربین سلفی حفره ای به دوربین سلفی زیر صفحه نمایش است که Z Fold 3 را به اولین گوشی سامسونگ با دوربین سلفی زیر صفحه نمایش مبدل کرده است.

سنسوری که در زیر صفحه نمایش Z Fold 3 استفاده شده است تنها 4 مگاپیکسل روزولوشن دارد، ولی از بزرگترین پیکسل های سنسور با ابعاد 2.0 میکرومتر بهره می برد. اپرچر این سنسور f/1.8 است. این دوربین بیشتر برای تماس های تصویری استفاده می شود، چرا که Z Fold 3 میزبان یک دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی درون حفره ای در بخش پشتی دستگاه است که می توانید از آن برای ثبت تصاویر سلفی با کیفیت استفاده کنید. البته همانطور که می دانید می توانید در Z Fold 3 با دوربین اصلی هم به ثبت تصاویر سلفی بپردازید.

نوبتی هم که باشد باید درباره صفحه نمایش ثانویه این گوشی صحبت کنیم که روی قاب پشتی دستگاه جا خوش کرده است. این صفحه نمایش 6.2 اینچی توسط کاور محافظ Gorilla Glass Victus محافظت می شود و نرخ تازه سازی آن 120 هرتز است.

تراشه ای که در بطن این گوشی قرار گرفته است از کمپانی کوآلکام با نام اسنپدراگون 888 بوده که معماری 5 نانومتری دارد و از شبکه اینترنت نسل 5 بر پایه sub6-GHz و mmWave پشتیبانی می کند. در کنار این تراشه 12 گیگابایت رم از نسل UFS3.1  به همراه اندروید 11 با همراهی رابط کاربری One UI قرار گرفته است که تجربه ای روان از کار کردن را به کاربر منتقل خواهد کرد.

چیدمان دوربین اصلی Z Fold 3 به چیدمان نسل قبلی اش بسیار شبیه است. سامسونگ از سنسور 12 مگاپیکسلی با اپرچر f/1.8 و سنسوری با ابعاد 1/1.76 اینچ با پیکسل های 1.8 میکرومتری بعنوان دوربین اصلی استفاده کرده است. بعنوان دوربین با لنز فوق عریض نیز یک سنسور 12 مگاپیکسلی با اپرچر f/2.2  قرار گرفته که پیکسل های آن 1.12 میکرومتری است و در نهایت یک سنسور 12 مگاپیکسلی با اپرچر f/2.4  بعنوان دوربین تله قرار گرفته که پیکسل های کوچک آن 1.0 میکرومتری است. دوربین تله زوم 2 برابر اپتیکال را برای Z Fold 3 به ارمغان می آورد که کمی تازیخ گذشته به نظر می رسد.

دوربین اصلی از فناوری فوکوس خودکار پیکسل دوگانه و لرزشگیر اپیتکال بهره می برد و دوربین تله نیز از لرزشگیر اپتیکال بهره مند است. متاسفانه حدس های افشاکنندگان درباره فوکوس خودکار دوربین فوق عریض اشتباه از آب در آمد ولی در نگاهی مثبت، تمام بدنه پشتی Z Fold 3 با کاور محافظ گوریلا گلس ویکتوس محافظت شده است.

سامسونگ می گوید در ساخت Z Fold 3 از قوی ترین نوع آلومینیومی که تا به امروز در گوشی هایش استفاده شده، بهره گرفته است. پس انتظار می رود که فریم این گوشی مقاومت بهتری در برابر ضربه نسبت به نسل قبلی اش داشته باشد. محافظ صفحه نمایش داخلی نیز دسخوش تغییراتی شده است و حالا می توان صدمات بیشتری را تحمل کند.

گلکسی Z Fold 3 نسبت به نسل قبلی اش چند میلی متر جمع و جور تر بوده و کمی هم از وزنش کم شده است و حالا 271 گرم وزن دارد. متاسفانه در انجام این پروسه مقداری از حجم باتری نیز فدا شده است و حالا به 4400 میلی آمپر رسیده است. شارژ شدن گوشی هم با شارژر سیمی 25 وات و بیسیم 11 وات انجام خواهد شد. همچنین امکان شارژ معکوس 4.5 وات نیز وجود دارد.

بدون بحث و درنگ بزرگترین تغییر گلکسی  Z Fold 3 پشتیبانی از قلم S-Pen است. قلمی که توسط این گوشی پشتیبانی می شود با نام S Pen Fold Edition شناخته می شود و انحصاری برای گوشی های تاشونده سامسونگ طراحی شده است. این قلم از نسخه پرو S Pen کمی کوچک تر است و فاقد بلوتوث بوده، ولی همچنان از دستورات هوایی پشتیبانی می کند. Z Fold 3 مانند سری نوت درگاهی برای قرار دادن قلم ندارد و نیاز است که برای نگهداری از قلم کیس جداگانه ای تهیه کنید.

سامسونگ در بخش رابط کاربری این گوشی نیز تغییراتی ایجاد کرده تا استفاده از چند برنامه بصورت همزمان کمی ساده تر باشد. در این مسیر سامسونگ منوی کوچکی را در نظر گرفته که بدون عقب و جلو رفتن یا استفاده از دکمه ها و ژشت های حرکتی می توانید به برخی از نرم افزار های پرکاربرد دسترسی داشته باشید.

Z Fold 3 در سه رنگ Phantom Black ، Phantom Green و Phantom Silver با دو نسخه از حافظه 256 گیگ و 512 گیگ عرضه خواهد شد. قیمت این گوشی اروپا 1799 یورو یا 1600 پوند است (برای مقایسه باید گفت که قیمت این گوشی 150 یورو یا 200 پوند از نسل قبلی اش ارزان تر است) و پیش فروش آن از هم اکنون نیز آغاز شده است. فروش اصلی این گوشی از 5 شهریور آغاز خواهد شد.

سامسونگ گلکسی Z Flip 3 :

گلکسی Z Flip 3 دومین گوشی تاشویی بود که در مراسم آنپکد سامسونگ معرفی شد که مانند گلکسی Z Fold 3 از گواهی IPX8 برخوردار شده است و تغییراتی را در هر دو صفحه نمایشش تجربه کرده است.

صفحه نمایش خارجی گلکسی Z Flip 3 کمی بزرگتر شده و حالا 1.9 اینچ با رزولوشن 512×260 پیکسل است. این بزرگتر شدن صفحه نمایش ثانویه باعث شده تا بتوان تمرکز بیشتری بروی اعلان ها داشت و از نرم افزارهای بیشتری بتوان بدون باز کردن گوشی استفاده کرد.

صفحه نمایش داخلی نیز تغییرات مثبتی را تجربه کرده است. ابعاد آن هنوز 6.7 اینچ باقی مانده و پنل هنوز از نوع Dynamic AMOLED با رزولوشن +FHD است اما نرخ تازه سازی 120 هرتز به آن اضافه شده است.

دوربین دوگانه روی قاب پشتی حالا چیدمان عمودی را تجربه کرده است که در زیر آن فلش LED قرار گرفته است. رنگ بخشی که صفحه نمایش ثانویه و دوربین دوگانه قرار گرفته است با بقیه قاب پشتی متفاوت بوده و در تمامی رنگ بندی های این گوشی خاکستری است.

دوربین دوگانه این گوشی از یک سنسور 12 مگاپیکسلی با اپرچر f/1.8  و پیکسل های 1.4 میکرومتری بعنوان دوربین اصلی و یک سنسور 12 مگاپیکسلی با اپرچر f/2.2 بعنوان دوربین فوق عریض تشکیل شده است. دوربین اصلی از فناوری های فوکوس خودکار پیکسل دوگانه و لرزشگیر اپتیکال بهره می برد. این چیدمان همان چیزی است که در گلکسی Z Flip  و Z Flip 5G دیده بودیم.

در صفحه نمایش داخلی نیز میزبان یک دوربین سلفی درون حفره هستیم که همان سنسور سال قبل است. یک سنسور 10 مگاپیکسلی با اپرچر f/2.4. بدون بحث باید گفت که تغییرات بزرگی در دوربین این گوشی نسبت به سال گذشته دیده نمی شود اما بزرگتر شدن صفحه نمایش ثانویه به راحت تر ثبت شدن تصاویر سلفی با دوربین اصلی کمک کرده است.

در بطن Z Flip 3 تراشه اسنپدراگون 888 به همراه 8 گیگ رم و حافظه داخلی 128/256 گیگ از نوع UFS3.1 قرار گرفته است. این گوشی به لطف تراشه پرچمدار کوآلکام از هر دو نوع 5G یعنی Sub6 و mmWave پشتیبانی می کند. نکته قابل توجه این است که این گوشی از کارت حافظه خارجی پشتیبانی نمی کند.

قاب پشتی Z Flip 3 توسط گوریلا گلس ویکتوس  محافظت می شود و فریم آن نیز از جنس Armor Aluminum می باشد. دقیقا شبیه آن چه در Z Fold 3 دیدیم. Z Flip 3 نسبت به نسل قبلی 1.3 میلی متر کوتاه تر، 1.4 میلی متر باریک تر و 0.3 نازک تر شده و این در حالی است که وزن آن هنوز 183 گرم باقی مانده است.

سامسونگ تلاش کرده تا با کوچک تر شدن گوشی حجم باتری را روی عدد 3300 میلی آمپر ثابت نگه دارد که ستودنی ست. باتری این گوشی همچنان با همان شارژر 15 وات شارژ می شود که برای یک گوشی با رده قیمتی بالای 1000 یورو کمی تاسف بار است.

گلکسی Z Flip 3 همانقدر که یک گوشی هوشمند است، یک اکسسوری نیز به حساب می آید و به همین دلیل است که سامسونگ آن را در 7 رنگ عرضه خواهد کرد. رنگبندی این محصول به این شکل خواهد بود : Cream, Green, Lavender, Phantom Black, Gray, White, و Pink .

همچنین در کنار این رنگ بندی، سامسونگ 7 قاب محافظ را طراحی کرده است که برخی از آن ها حلقه و برخی دیگر بند دارند تا دست گرفتن گوشی را راحت تر کند. این قاب ها بصورت جداگانه به فروش می رسند.

نسخه 8/128 این گوشی با قیمت 1049 یورو یا 949 پوند و نسخه 8/256 با قیمت 1099 یورو یا 999 پوند در اروپا به فروش خواهد رسید و پیش فروش این گوشی نیز مانند گلکسی Z Fold 3 آغاز شده و فروش رسمی آن نیز از 5 شهریور همزمان با فروش Z Fold 3 آغاز خواهد شد.

در این مطلب به بررسی دو محصول از 5 محصول معرفی شده در مراسم آنپکد پرداختیم و برای جلوگیری از طولانی شدن مطلب در مطلبی جداگانه به بررسی سه محصول دیگر یعنی دو ساعت هوشمند و ایرباد جدید سامسونگ می پردازیم که می توانید از لینک پایین آن را مطالعه کنید.

تمام آنچه در مراسم آنپکد سامسونگ گذشت ؛ بررسی کامل ساعت ها و ایرباد جدید گلکسی !

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا