هوآویکنفرانس مطبوعاتی سایر برندهاکنفرانس ها

اولین در دنیا: هوآوی از سری گوشی‌های Mate 50 با ارتباط ماهواره‌ای پرده برداشت.

درست زمانی که همه منتظر رونمایی از آیفون های سری 14 اپل بودند، هوآوی ظهر دیروز در مراسمی بزرگ پرده از اولین گوشی های دنیا با قابلیت ارتباط ماهواره ای برداشت. در این سری ما با 4 گوشی مواجه هستیم، که 3 نمونه آنها پرچمدار بوده و یک نمونه قاتل پرچمداران در بخش دوربین است. پرچمداران این سری از قابلیت جذاب دیگری در بخش دوربین نیز بهره میبرند، که در بطن مطلب به آن خواهیم پرداخت. با شیائومی پارس در این مقاله اختصاصی همراه باشید…

گوشی Huawei Mate 50

طراحی و صفحه نمایش

هر 3 گوشی پرچمدار معرفی شده در مراسم دیروز به چیپست اسنپدراگون 8+ نسل 1 مجهز هستند، اما به دلیل تحریم های ظالمانه آمریکا، این محصولات از ارتباط نسل 5 بهره نمیبرند. نسخه استاندارد این سری ابعادی معادل 8×76.1×161.5 میلی متر و وزنی 202 گرمی دارد. این محصول از 2 سیمکارت همزمان نسل 4 بهره میبرد؛ اما اسلات سیم 2 میتواند به عنوان شیار مموری کارت نیز مورد بهره برداری قرار بگیرد.

این محصول با فناوری IP68 در مقابل آب و گرد و غبار تا عمق 2 متری به مدت 30 دقیقه مقاوم میباشد. هوآوی برای این محصول از صفحه نمایشی 6.7 اینچی با پنل OLED بهره گرفته است، که قابلیت نمایش 1 میلیارد رنگ را دارد و نرخ نوسازی 90 هرتز را ارائه میدهد. رزلوشن تصویر این گوشی 2700×1224 میباشد و از چگالی پیکسلی 442 بهره میبرد. محافظ صفحه این گوشی نیز شیشه Kunlun میباشد.

سخت افزار و سیستم عامل

همانطور که اشاره شد این گوشی به چیپست اسنپدراگون 8+ نسل 1 مجهز شده است و از چیپ گرافیکی Adreno 730 بهره میبرد. این محصول با حافظه رم نسل 5 و حافظه داخلی فوق سریع UFS3.1 به دست کاربران میرسد. گوشی مورد بحث در 3 نسخه با حافظه رم/داخلی 8/128، 8/256 و 8/512 عرضه میشود. این محصول در بازار کشور چین با HarmonyOS 3.0 در دسترس کاربران قرار دارد، اما در بازارهای جهانی با EMIUI 13 عرضه خواهد شد.

دوربین

هوآوی برای دوربین سری گوشی های Mate 50 از قابلیت جذاب گشودگی دیافراگم متغیر بهره گرفته است. به این ترتیب، گشادی دیافراگم میتواند به صورت مکانیکی بین بازه f/1.4 تا f/4.0 متغیر باشد. این گوشی به سیستم دوربینی 3 گانه مجهز شده است. آرایش دوربین این محصول دایره ای است و در خود سنسورهای 50 مگاپیکسلی، 12 مگاپیکسلی و 13 مگاپیکسلی را جا داده است.

به ترتیب، این گوشی به یک سنسور 50 مگاپیکسلی با لنز عریض (لرزشگیر اپتیکال،PDAF و فوکوس لیزری)، یک سنسور 12 مگاپیکسلی پریسکوپ تله فوتو (با گشادی دیافراگم f/3.4، لرزشگیر اپتیکال، PDAF و زوم 5 برابری اپتیکال) و یک سنسور 13 مگاپیکسلی با لنز فوق عریض (با گشادی دیافراگم f/2.2) جا داده است. در قسمت مقابل نیز شاهد بهره گیری از سنسوری 13 مگاپیکسلی هستیم.

باتری و سایر ویژگی ها

این گوشی به باتری 4.460 میلی آمپر/ساعتی با شارژ سریع 66 واتی سیمی، 50 واتی بیسیم و 5 واتی معکوس مجهز شده است. سایر ویژگی های این گوشی نیز شامل بلندگوی استریوی قدرتمند، صدای 32 بیتی، وایفای 6 دو بانده، بلوتوث 5.2، تراشه NFC، درگاه اینفرارد، درگاه شارژ سریع Type-C 3.1، قابلیت USB On-The-Go، خروجی Display Port 1.2، سنسور اثر انگشت زیر صفحه نمایش اپتیکال و ارسال پیام به صورت ماهواره ای میباشد.

قیمت، رنگ ها و زمان عرضه

این گوشی از امروز در کشور چین قابل پیش خرید میباشد و از روز 28 سپتامبر به صورت فیزیکی عرضه خواهد شد. هنوز هیچ خبری درباره معرفی این گوشی ها برای بازار جهانی نیست. این محصول در رنگ های جذابی چون مشکی، نقره ای، بنفش و نارنجی عرضه خواهد شد. قیمت در نظر گرفته شده برای نسخه پایه این گوشی نیز 720 دلار میباشد.

گوشی Huawei Mate 50 Pro

طراحی و صفحه نمایش

حال نوبت به نسخه حرفه ای میرسد، که در بخش ارتباطی همچون نسخه استاندارد فاقد پشتیبانی از باندهای کاری نسل 5 میباشد. این محصول ابعادی معادل 8.5×75.5×162.1 میلی متر و وزنی 205 گرمی دارد. این محصول از 2 سیمکارت همزمان نسل 4 بهره میبرد؛ اما اسلات سیم 2 میتواند به عنوان شیار مموری کارت نیز مورد بهره برداری قرار بگیرد.

این محصول با فناوری IP68 در مقابل آب و گرد و غبار تا عمق 6 متری به مدت 30 دقیقه مقاوم میباشد. هوآوی برای این محصول از صفحه نمایشی 6.74 اینچی با پنل OLED بهره گرفته است، که قابلیت نمایش 1 میلیارد رنگ را دارد و نرخ نوسازی 120 هرتز را ارائه میدهد. رزلوشن تصویر این گوشی 2616×1212 میباشد و از چگالی پیکسلی 428 بهره میبرد. محافظ صفحه این گوشی نیز شیشه Kunlun میباشد.

سخت افزار و سیستم عامل

این گوشی به چیپست اسنپدراگون 8+ نسل 1 مجهز شده است. این محصول با حافظه رم نسل 5 و حافظه داخلی فوق سریع UFS3.1 به دست کاربران میرسد. گوشی مورد بحث در 2 نسخه با حافظه رم/داخلی 8/256 و 8/512 عرضه میشود. این محصول در بازار کشور چین با HarmonyOS 3.0 در دسترس کاربران قرار دارد، اما در بازارهای جهانی با EMIUI 13 عرضه خواهد شد.

دوربین

هوآوی برای دوربین سری گوشی های Mate 50 از قابلیت جذاب گشودگی دیافراگم متغیر بهره گرفته است. به این ترتیب، گشادی دیافراگم میتواند به صورت مکانیکی بین بازه f/1.4 تا f/4.0 متغیر باشد. این گوشی به سیستم دوربینی 3 گانه مجهز شده است. آرایش دوربین این محصول دایره ای است و در خود سنسورهای 50 مگاپیکسلی، 64 مگاپیکسلی و 13 مگاپیکسلی را جا داده است.

به ترتیب، این گوشی به یک سنسور 50 مگاپیکسلی با لنز عریض (لرزشگیر اپتیکال،PDAF و فوکوس لیزری)، یک سنسور 64 مگاپیکسلی پریسکوپ تله فوتو (با گشادی دیافراگم f/3.5، لرزشگیر اپتیکال، PDAF و زوم 3.5 برابری اپتیکال) و یک سنسور 13 مگاپیکسلی با لنز فوق عریض (با گشادی دیافراگم f/2.2) جا داده است. دوربین سلفی این گوشی نیز 13 مگاپیکسلی است، اما به سنسور 3D TOF (مدت پرواز سه بعدی) جهت عمق دادن حرفه ای به تصاویر و بازگشایی قفل بیومتریک مجهز شده است.

باتری و سایر ویژگی ها

این گوشی به باتری 4.700 میلی آمپر/ساعتی با شارژ سریع 66 واتی سیمی، 50 واتی بیسیم و 5 واتی معکوس مجهز شده است. سایر ویژگی های این گوشی نیز شامل بلندگوی استریوی قدرتمند، صدای 32 بیتی، وایفای 6 دو بانده، بلوتوث 5.2، تراشه NFC، درگاه اینفرارد، درگاه شارژ سریع Type-C 3.1، قابلیت USB On-The-Go، خروجی Display Port 1.2، سنسور اثر انگشت زیر صفحه نمایش اپتیکال، ارسال پیام به صورت ماهواره ای و سیستم گشودن قفل گوشی به کمک Face ID میباشد.

قیمت، رنگ ها و زمان عرضه

این گوشی از امروز در کشور چین قابل پیش خرید میباشد و از روز 28 سپتامبر به صورت فیزیکی عرضه خواهد شد. هنوز هیچ خبری درباره معرفی این گوشی ها برای بازار جهانی نیست. این محصول در رنگ های جذابی چون مشکی، نقره ای، بنفش و نارنجی عرضه خواهد شد. قیمت در نظر گرفته شده برای نسخه پایه این گوشی نیز 980 دلار میباشد.

گوشی Huawei Mate 50 RS Porsche Design

این گوشی تقریباً در تمامی ابعاد سخت افزاری شبیه به Mate 50 Pro میباشد، با این تفاوت که ابعاد آن به صورت دقیق 9.9×75.5×162.1 میلی متر و وزن آن 232 گرم میباشد. در بخش طراحی نیز، این گوشی از طراحی بسیار خاصی در قسمت پشت بهره میبرد و برخلاف سایر نسخه ها از فریم آلومینیومی و بدنه ای سرامیکی استفاده میکند. با توجه به اسم این گوشی، میتوانید حدس بزنید که طراحی آن از ماشین های کمپانی پورشه الهام گرفته شده است.

هوآوی Mate 50 Porsche Design
هوآوی Mate 50 Porsche Design

چون این گوشی مخصوص بازار چین میباشد، تنها در یک نسخه با حافظه رم/داخلی 12/512 و رابط کاربری HarmonyOS 3.0 عرضه میشود. در بخش دوربین اصلی نیز این گوشی به جای سنسور 64 مگاپیکسلی (در نسخه Pro)، به سنسوری 48 مگاپیکسلی (با گشادی دیافراگم f/3.0) مجهز میباشد. همچنین بد نیست اشاره کنیم به دلیل طراحی خاص، این گوشی تنها در 2 رنگ آبی و بنفش با قیمت 1,870 دلار از روز 21 سپتامبر عرضه خواهد شد.

گوشی Huawei Mate 50E

این محصول در واقع ارزان ترین نسخه از سری گوشی های Mate 50 میباشد. هوآوی برای این گوشی همچون نسخه استاندارد از صفحه نمایشی 6.7 اینچی با پنل OLED و نرخ نوسازی 90 هرتز بهره گرفته است، اما به جای چیپست پرچمدار، شاهد استفاده از چیپست میانرده اسنپدراگون 778G هستیم. هر چند این چیپست از شبکه های کاری نسل 5 بهره میبرد، همچنان در این گوشی نیز شاهد بهره گیری از شبکه های نسل 4 هستیم.

این گوشی با نهایتاً 256 گیگابایت حافظه داخلی و سیستم دوربینی 2 گانه عرضه خواهد شد. سنسور اصلی این گوشی 50 مگاپیکسلی ساخت XMAGE بوده و از گشادی دیافراگم مکانیکال (قابل تغییر بین f/1.4-4.0) بهره میبرد. سنسور دوم نیز 13 مگاپیکسلی بوده و در بخش مقابل هم شاهد سنسوری 13 مگاپیکسلی برای شکار تصاویر سلفی هستیم.

این محصول به وایفای 6، بلوتوث 5.2، تراشه NFC، بلندگوی استریو، درگاه اینفرارد، سنسور اثر انگشت اپتیکال زیر صفحه نمایش و باتری 4.460 میلی آمپر/ساعتی با شارژ سریع 66 واتی+شارژ معکوس 5 واتی (در اینجا خبری از شارژ وایرلس نیست) مجهز میباشد. این گوشی در رنگ های مشکی، نقره ای و بنفش از ماه اکتبر عرضه خواهد شد. به ظاهر این گوشی نیز مخصوص بازار چین میباشد و در نسخه پایه با قیمت 575 دلار به دست کاربران میرسد.

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا