ویدئومحتوای ویدئویی شیائومی

تماشا کنید: ویدئوی کالبدشکافی سری Redmi K60 منتشر شد؛ ظاهر و باطن یکسان!

همانطور که در جریان هستید، شیائومی طی هفته های گذشته پرده از سری کی 60 برای بازار چین برداشت و در این مطلب قصد داریم به تماشای ویدئوی کالبدشکافی سری Redmi K60 بنشینیم. در این سری ما با 3 گوشی مواجه هستیم و به دلیل اینکه خبری از نسخه گیمینگ نیست، قدرت نسخه گیمینگ در پرچمداران سری 60 خلاصه شده است. اما با این قدرت زیاد، چطور کنترل دما صورت گرفته است که این محصولات نتایج اعجاب انگیزی را رقم زده اند؟ با شیائومی پارس در این مقاله اختصاصی همراه باشید…

آغاز خوب

بر اساس آمار رسمی منتشر شده از سوی شیایومی، این کمپانی در عرض تنها 5 دقیقه موفق به فروش بیش از 300,000 نسخه از سری گوشی های مذکور شد. آمارها میگویند بیشتر نسخه های خریداری شده را دو محصول Redmi K60 و Redmi K60 Pro تشکیل میدهند. اما دلیل کاربران برای این استقبال بینظیر چیست؟ شاید بتوانیم دلیل اصلی این موضوع را سخت افزاری خارق العاده در برابر قیمتی فوق رقابتی بدانیم، که باعث جلب نظر کاربران شده است.

ظاهر و باطن یکسان

همانطور که میدانید، سری گوشی های کی 60 در بخش ظاهری شباهت های بسیاری با یکدیگر دارند و تقریباً شناسایی نسخه استاندارد و حرفه ای کار زیاد آسانی نیست. حال اگر بخواهید ویدئوی کالبدشکافی سری Redmi K60 را ببینید بیشتر شگفت زده میشوید، چون علاوه بر بخش ظاهری، در بخش چیدمان سخت افزاری نیز این دو برادر خونی شباهت های زیادی با یکدیگر دارند و به اصطلاح از آرایش سخت افزاری نسبتاً یکسانی بهره میبرند. همچنین، با دیدن این ویدئو دریافتیم که تعمیر این محصولات کار سختی برای اهل فن نیست.

تفاوت ها؛ بازیگر اصلی

هر چند هر دو گوشی از ظاهر و باطن نسبتاً یکسانی بهره میبرند، اما در آنها شاهد بهره گیری از سخت افزارهای متفاوتی هستیم. شایومی تصمیم گرفت برای نسخه استاندارد از چیپست پرچمدار نسل قبل کوالکام، اسنپدراگون 8+ نسل 1 بهره بگیرد؛ اما نسخه حرفه ای به آخرین شاهکار غول نیمه هادی آمریکایی، چیپست اسنپدراگون 8 نسل 2 مجهز شده است. تفاوت ها در اینجا به پایان نمیرسد و باز هم شاهد تبعیض هایی در 2 نسخه هستیم.

به علت قیمت پایین تر نسخه استاندارد، در این محصول شاهد بهره گیری از رم های نسل 5 (یا LPDDR5) و حافظه سری UFS3.1 هستیم؛ اما نسخه حرفه ای همچون سری گوشی های 13 به رم های جدید نسل 5 (یا LPDDR5x) و حافظه داخلی فوق سریع UFS4.0 هستیم. قطعاً به دلیل سخت افزار قدرتمندتر در نسخه پرو، گرمای بیشتری تولید میشود، به همین دلیل با سیستم خنک کننده بزرگتر در نسخه حرفه ای مواجه هستیم، که به خوبی در ویدئو قابل مشاهده است.

تفاوت بزرگ دیگر در دوربین اصلی این گوشی ها میباشد، که نه تنها بر روی کاغذ، بلکه در سایز در دنیای واقعی نیز با یکدیگر متفاوت هستند. برتری دیگر نسخه حرفه ای نیز بهره گرفتن از شارژ 120 واتی و یک چیپ اضافی برای مدیریت گرمای تولید شده ناشی از شارژ هیجان انگیز شاومی است. هر چند هر دو گوشی به چیپ Surge P1 برای کنترل مصرف انرژی مجهز شده اند، اما نسخه استاندارد به باتری بزرگتری نسبت به نسخه حرفه ای مجهز شده است. البته ظاهراً عمر باتری هر دو گوشی یکسان است.

ویدئوی کالبدشکافی

گفته میشود شایومی در نظر دارد امسال قید نسخه استاندارد F5 را بزند و مستقیماً سراغ POCO F5 Pro برود. اگر این موضوع درست باشد، ممکن است شاهد ورود ردمی کی 60 پرو به بازارهای جهانی باشیم. البته درصدی هم باید برای خطای این گزارش در نظر بگیرم و همچنان ممکن است شاهد ریبرند شدن نسخه استاندارد باشیم. خب، صحبت کافی میباشد و بهتر است شما را به تماشای ویدئوی معرفی این گوشی دعوت کنیم.

مشاهده بیشتر

SinaKing

خوره تکنولوژی !

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا